Fullmåne...
Har hört att fullmåne kan sätta igång en förlossning... *sant eller inte*
Har hört att fullmåne kan sätta igång en förlossning... *sant eller inte*
Någon mer osm hört det?
När är det fullmåne? Är en vecka övertid nu och man vill ju ha något att hoppas på... :)
*asg* vi får väl gå ut å yla som galningar då....*gapflabb*
hahahaha....aaaa det får vi göra!
Enligt min mammas vännina som är bm så föds det fler barn efter fullmåne! Det är något med månen som gör att vattnet går... så ni får hoppas
Men det är väl inte fullmåne förrän den 31/7??
nääää... vi kollade ju igår... å de va fullmåne nu på lördag 17:e...
Nästa fullmåne är 31/7. Den 17/7 är det precis tvärtom - månen syns som minst.
Sant eller inte? Ja, kan månen påverka ebb och flod så kan den väl påverka det mesta! Jag har också hört att det brukar vara rusning på förlossningen när det är fullmåne.
På förlossningen där jag fött mina barn har de en stor tavla med alla årets dagar markerade. Där sitter ett guldfärgat häftstift på de dagar där det är fullmåne. När man flyttas från förlossningen till BB så passerar men denna tavla och får då fästa ett blått häftstift om man fött en pojke eller ett rött om det blev en flicka på dagens datum. Så kan man lätt se vilka dagar det fötts flest/minst barn! Alla tre gångerna har vi faktiskt observerat att det fötts mindre barn runt fullmånarna! Rätt kul idé tycker jag!!!
fullmånen var ju senast nu den 2/7(hoppades på den,3 dagar före och efter är det mest troligt)blev inget,mycket sammandragningar hade jag,men tyvärr inget mer..
så jag får hoppas på nästa då?!
*suckar*
Gnu
Oki... då har jag blandat ihop tecknen i almanackan...*fniss*
Det sägs att månens faser har stor betydelse när det gäller det här med bebisar. Det ska tex vara lättare att bli gravid vid nymåne då månen växer, då växer allt annat också tex ska man så vid nymåne för att få en bra skörd. När sedan månen är full så är det dags att börja avsluta saker tex skörda sina grönsaker eller föda sitt barn. Man kan söka på google under månmagi så finns allt möjligt roligt. Sen om det stämmer är en annan sak.
Fast jag blev gravid när det var nymåne så kanske
Tack för tipeset-... går vodare till google direkt...
Mitt vatten gick då det var fullmåne. Men vet inte om det var på grund av det eller på grund av att jag gått 9 dagar över tiden... Har hört att fullmånen har bäst effekt om man gått över tiden.
Det enda jag har hört om fullmånen är att kvinnor får svårt att sova då...
Snutti: Du glömmer varulvarna...
Hrm.. Jag har BF 1/8, dvs dagen efter nästa fullmåne... Tänk om man lyckas pricka så perfekt att vattnet går på lördagen och sen föds min bebis på söndagen (1/8).. För bra för att vara sant!! Är redan inställt på att gå flera dagar över tiden.. Dvs lagom till att OS börjar!! Min sambo är ju helt klart positivt inställd till det eftersom han börjar sin semester först när jag har fått barn!! Och han älskar sport.... (Det gör i och för sig jag också, men det lär väl inte finnas mycket tid över till TV-tittande!! Med min tur så hinner jag väl se en kvaltävling i diskus eller något liknande.. )
usch nu e jag lite trött på dessa förvärkar + dålig mage... vill hon ska komma nu...
hihi hon kom dagen efter mitt inlägg här... den 17/7 ... så nu är Thindra 2v...*L*
Jag föddes när det var fullmåne!!
Kram