• Raulmi­kaelee­ricsso­n
    Äldre 10 Jun 12:12
    13683 visningar
    18 svar
    18
    13683

    Adopterad från Colombia, någon mer ?

    Hejsan ! Är född år 1991 och är adopterad från Colombia, kommer ursprungligen från staden Bogota och kom till Sverige som två år gammal, någon mer som är från Colombia :)?


  • Svar på tråden Adopterad från Colombia, någon mer ?
  • Forsma­n
    Äldre 11 Jun 21:41
    #1

    Här är en till Colombian! Är från Cali och kom hit när jag var dryga året :) 

  • Raulmi­kaelee­ricsso­n
    Äldre 14 Jun 22:38
    #2

    Vad häftigt , kom Hit när jag var 2 månader, bor du i Stockholm, isf vet du om de finns någon träff för folk som är adopterade från Colombia :)?

  • Forsma­n
    Äldre 14 Jun 22:48
    #3

    Nope, bor i Karlstad. Jag vet att Chicola har haft träffar men jag vet inte om det fortfarande anordnas. Sen så har ju AC träffar, pröva att ringa dit och hör!

  • Äldre 21 Jun 10:00
    #4
    Raulmikaeleericsson skrev 2012-06-14 22:38:43 följande:
    Vad häftigt , kom Hit när jag var 2 månader, bor du i Stockholm, isf vet du om de finns någon träff för folk som är adopterade från Colombia :)?
    Du kan nog hitta fler adopterade från Colombia här - www.facebook.com/groups/69069606302/
    eller här-
    www.facebook.com/groups/18673342544/

    Lycka till .
    God of Justice; Thou who saved us when in deepest bondage cast, Hear Thy Serbian children's voices..
  • Specia­lare
    Äldre 28 Jun 21:32
    #5

    Min man och hans syster (de har inte biologiska band) är båda adopterade från Colombia, kom till Sverige när de var omkring 4 månader. Maken min först och 3 år senare hans syster :)

  • Äldre 9 Jul 10:24
    #6

    Oxå från Colombia, villavicencio :) var tbk i Colombia nu i februari :)

  • lilian­a01
    Äldre 9 Jul 11:59
    #7

    Också från Colombia :)

    Hur blir det när man får egna barn undrar jag :)  

  • Äldre 10 Jul 09:29
    #8

    Det är underbart att få egna barn har 2 o en till på väg :)

  • Forsma­n
    Äldre 16 Jul 17:58
    #9
    latina02 skrev 2012-07-09 10:24:54 följande:
    Oxå från Colombia, villavicencio :) var tbk i Colombia nu i februari :)
    Var roligt med återresa! Blev det en bra återresa tycker du? Åkte du med en organisation eller på egen hand? Jag var tillbaka 2008 och det var den bästa resan jag har gjort utan tvekan. Grattis till det lilla livet i magen!

    liliana01: Det är helt fantastiskt att få egna barn! 
     
  • lilian­a01
    Äldre 16 Jul 18:14
    #10

    underbart ju! JAG GÅR hemma och väntar på ett pluss :)

  • Forsma­n
    Äldre 16 Jul 19:13
    #11

    Ååh spännande! Håller tummarna för dig :)

  • lilian­a01
    Äldre 25 Dec 13:42
    #12

    Fick + v 19 nu :)

  • Äldre 26 Apr 20:20
    #13

    Hej nån som kommer från Villavicencio:)

  • Äldre 1 Mar 07:45
    #14

    Gjorde en ny användare här jag som är latina02

  • Äldre 1 Mar 07:47
    #15

    Ursäkta väldigt sent svar men ja åkte tillbaka pga av att ja råkade hitta min fostermamman son på Facebook, så vi hade en lång kontakt och sedan bestämde jag mig för att resa tbk helt underbart. Jag är adopterad från villavicencio såg att någon frågade om d fanns fler här. Hoppas på nån form av svar fast tråden är gammal :)

  • Äldre 1 Jul 01:07
    #16
    liliana01 skrev 2012-07-09 11:59:31 följande:

    Också från Colombia :)

    Hur blir det när man får egna barn undrar jag :)  


    jag väntar mitt första barn nu och det väcker mycke frågor och tanke ställningar om mina egna rötter..
  • Äldre 22 Oct 02:53
    #17

    helu kul och se att så många har skrivit här, själv är jag adopterad från Medellin och kom till Sverige 1 vecka innan min 2års födelsedag, har även en äldre bror som är född i Bogota. I somras så hittade jag min biologiska familj, som jag chattar och video chattar med på facebook nästan varje dag va en helt obeskrivlig känsla, planerar på att åka och hälsa på dom nästa sommar, någon annan som har hittat, letar eller träffat sin biologiska familj?Skrattande

  • Dii
    Äldre 7 Dec 17:26
    #18

    Gammal tråd ser jag men har inte varit så aktiv. Men skriver iaf. :)

    Är också adopterad från Colombia. Kom till Sverige när jag var 6 1/2 år. Är från Tulua och bodde sen på barnhemmet chiquitines. :)

Svar på tråden Adopterad från Colombia, någon mer ?