• Anonym (rätta glidet)

Bästa glidmedlet??

Sitter och tittar på Lustjakts hemsida och behöver lite råd om vilket glidmedel vi bör välja!

Vi har hittills använt vanligt glidmedel från apoteket, den blåa Klick från RFSU. Men vi har märkt att den inte funkar så bra för oss.

Jag har problem med mycket torra slemhinnor, och hur långt förspel vi än har (igår över en timmes förspel med all inclusive) så måste vi ändå förlita oss helt på glidmedlet.

Har ni råd om vilket glidmedel vi bör välja för att:

1. medlet ska hålla länge (för med den från RFSU måste vi avbryta och ta mer glidmedel efter en stund)

2. medlet ska vara mjukt och inte göra ont när det når ömma områden (den vi har svider lite på ömma områden)

3. medlet ska vara varmt mot huden och inte kallt (den vi har är kall även fast den står i rumsvärme)

Tips please??

• Svar på tråden Bästa glidmedlet??
  • Anonym (Samma samma)

Jag skulle välja denna sorten: 

http://www.lustjakt.se/Produkt/bioglide_original_40ml.aspx 

Jag har också känsliga slemhinnor men detta glidmedlet funkar bra för mig. Svider inte, ger bra glid och är ph-neutrakt och milt. Varm är det ju inte, men ta en klick i fingrarna och värm det lite innan du tar det på ditt kön.
    Men alla vattenbaserade glidmedel torkar in och du kommer behöva applicera mer efter en stund, men det är så det funkar. Annars får du testa silikonbaserade de torkar inte på samma sätt. 

• Anonym (L)

Eros olika silikonbaserade gillar jag. Brukar ha woman eller classic. Haft vestibulit i många år så bra glid är A och O för mig.

• Anonym (rätta glidet)

Tack så jättemycket för tipsen!

Undrar bara varför vissa vill ha vattenbaserat och andra silikonbaserat? Vad kan skillnaden vara?

• Anonym

Silikonbaserat, mycket mycket bättre! Glidet håller läääänge. Helt annat

• Foxy79

Durex! Fins både en röd som heter heat och en blå som heter något anat. Båda är bra och varar länge (så länge att jag måste duscha bort det på morgonen om vi haft sex på kvällen). Har dock haft svårt att hitta dem på sistone men de finns på Kronans droghandel iaf. 

• Anonym

SALIV - gratis och alltid tillgängligt. Miljövänligt och förnyelsebart.

• Anonym (rätta glidet)
    Anonym skrev 2012-06-10 14:22:25 följande:
    SALIV - gratis och alltid tillgängligt. Miljövänligt och förnyelsebart.
    Har prövat det ända tills vi skaffade glidmedlet från apoteket istället, för saliv torkade ut alltför fort (vilket tyvärr även det glidmedel vi har nu gör).
  • Anonym (Grrr)

Vi använder rapsolja, funkar alldeles utmärkt och känns lite snällare och mer naturligt för min hoo haa ;)

• Fabella

Pjur woman tror jag det heter. Hur bra som helst. Fungerar även bra att smörja med mellan låren när man har kjol eller klänning, så man slipper skavsår. Går även bra att använda i håret för att få mer glans. Sist men inte minst så ger det ett perfekt naturligt glid i sängen

• Anonym (ID)

ID Glide är bäst, alla kategorier. Bör uppfylla alla de krav du nämner. Prova den och du kommer därefter aldrig att leta efter ett annat glidmedel.

Svar på tråden Bästa glidmedlet??