få bort "intvättade" kaffefläckar
Hej, igår råkade jag vara så klantig så jag satt i sängen min med en kopp kaffe och råka slumra till och innan jag vet ordet av det är min nya vita tröja helt täckt av kaffe. Jag fick ner den i ett kallvattenbad så snabbt som möjligt och där fick den ligga nästan en hel dag tills jag hade tvättid dagen efter (jag spillde kaffet på eftermiddagen och tvättiden var morgonen därpå). Fläcken vart rejält mycket ljusare och jag tvättade den sedan med sån där fläckbortagning från Vanish men tyvär så gick inte fläcken bort helt. Den vart återigen ännu ljusare och i vissa ljus syns inte ens fläcken men i andra ljus så syns fläcken ganska mycket tyvär.
Är det någon som vet hur man kan få bort de sista resterna på bästa vis? Bleka, fortsätta tvätta med Vanish eller kanske någon annan smart husmorskur?
Det vore ju allra bäst om jag inte behövde bleka med klorin eftersom jag bor i hyreslägenhet med allmän tvättstuga och resten av hushållet klarar inte av lukten av klorin om jag skulle stå med en balja ute på balkongen.
Finns det föresten någon som har provat att bleka liknande fläckar med citron och isf hur?