Kostnad att tömma en full oljetank?
Hej!
Jag har en liten fråga, vad är den ungefärliga kostnaden för att tömma en så gott som full 3kubik oljetank?
Om det är någon som vet så är jag väldigt tacksam för svar :)
Hej!
Jag har en liten fråga, vad är den ungefärliga kostnaden för att tömma en så gott som full 3kubik oljetank?
Om det är någon som vet så är jag väldigt tacksam för svar :)
Kostnad 0 kr. Sätt en annons på Blocket så kommer säkert någon gladeligen och tömmer och ger dig pengar kolla vad andra tar per kubik och sätt ut en annons.
Sälj dieseln som är i, leta sedan upp en skrothandlare som monterar ner tanken mot att han får den.
Så har vi löst det.
Nu läser jag tydligen lite som jag själv vill. Jag tog raskt förgivet att det handlade om villaolja. Så kanske inte är fallet?
Det är nämligen såhär, vi har köpt ett hus (enplansvilla + källare), detta är ett dödsbo och tanten som bodde där fyllde på tanken med 3kubik för 1½år sen innan hon åkte på hem, dvs huset har stått tomt i 1½år.
De anhöriga som säljer huset vill ha ersättning för oljan om vi vill ha den, 20-30.000kr, beroende på hur full den är då.
Så vi väljer hellre att låta de tömma tanken så installerar vi en pelletspanna istället, känns mer givande att lägga pengarna på en sådan i dags läget.
Jag kan inte så mycket om sånt här, det är killen min som har kunskaperna, men det handlar nog om villaolja :)
Men då blir det inte världens problem för dom att tömma den låter det som, bra det :)
Om ni redan skrivit kontrakt kan de inte komma med detta i efterhand.
Det står med i kontraktet att om vi vill ha oljan så får vi betala för denna, men vill vi inte ha den så är det upp till dom hur de ska göra, det räknas som lös egendom sa mäklaren
Men är det inte upp till dem då att få tanken tömd om innehållet är deras?
Oavsett så ska det inte kosta er nåt, för det finns många som gladeligen åker runt och tömmer och köper oljan.
Jag tycker att det låter väldigt märkligt att oljan ska räknas som lös egendom? Den krävs ju för att värma huset?
Men nej, det bör inte bli några jätteproblem att få tömt den och få bort den.