• Anonym (mamma)

kan man bli lycklig igen efter otrohet?

Jag behöver råd NU Min sambo ha vatt otrogen å vi har ett planerat bröllop om 4 veckor.

Min kille och jag har vatt tillsammans i 5 år nu vi har en dotter på 7 månader och ska gifta oss om 4 veckor.

Han har som jag sagt att vi aldrig skulle kunna va otrogna.

Så händer detta

Han åker på kryssning med jobbet, Han super sig as packad som vanlig och det är något jag har påpekat till han flera flera gånger att han inte ska dricka sprit för han blir så störd , å han lovar om å om igen att inte göra det. plus att han va väldigt inställt på att inte göra det på denna resan.för bara nån helg innan drack han sig aspackad å slog till sin närmaste kompis trodde då han fattade att gränsen var nådd för att inte göra samma misstag igen å supa sig så full.

Åter till kryssningen dom super å super å sprit blir det såklart, han är med en arbetskamrat som är nära kompis till oss båda, kompisen har till och med bett om att få äran att Viga oss. kompisen knullar det han får tag på det vet jag , men att han ska hamna med min kille å en annan tjej i en hytt å sätta på varandra hade jag aldrig kunnat ana.

Efter kryssningen kommer dom hem till mig å min dotter fulla och fortsätter dricka, jag sätter mig med dom, å kompisen börja då prata om trekanter å hit å dit om sex å min sambo hänger på. min sambo som har sagt han aldrig kan tänka sig trekant med två killar inblandat sitter å säger det igen bara några timmar efter att han precis ha haft det med den han sitter bredvid?????? kvällen fortsätter å sen dra kompisen å efter det hettar det till å ja å sambon ha massa sex

det går en vecka å jag märker att min sambo vatt konstig länge nu, bruckar dock va bakis fera dagar men nu va de nått mer. detta va en lördag han kom hem. på onsdagen fick ja blommor som jag knappt aldrig får plus att han missade min första mors dag som va måndagen efter han vatt otrogen. men iallafall ja fick blommor, jag va över till min sambos best man för att planera lite å påpekade att ja fått blommor,,, hahah va ha han jort skämtade han då. men de skulle han aldrig sa ja å sen planderade vi. Söndagen en vecka senare sätter ja mig gränsle över honom å myser lite å säger att han gör mig glad å kåt. å då får ja den där blicken man inte vill se.

Han är ärlig å berätta att han vatt otrogen, de första jag tänker är om han ha skyddat sig???? NEJ såklart jävla idioten har inte skyddat sig å nån timme efter han knullat henne knullar han mig, man blir inte så glad.

Å nu undrar jag om ja kan bli lycklig med honom igen vi har ett planerat bröllop om 4 veckor å en dotter på 7 månader. de hade blitt den lyckligaste dagen i mitt liv då vi skulle ska gifta oss men hur blir de nu ja behöver råd å hjälp.

• Svar på tråden kan man bli lycklig igen efter otrohet?
  • js4

"trust is like paper, once it's crumpled, it can never be perfect again..."

• Anonym (Nej)

Man kan inte glömma.

• Anonym (mamma)

Rynkar på näsan kanske sant.  tråkigt nog va han ju den ända ja litade på. han säger ju själv att nått sånt inte ska hända men de hände å han mår oxo jätte dåligt av det.
    ena dagen vill ja fortsätta som planerat å nästa ställa in allt å berätta för alla, men ändå vill ja inte att alla ska veta pga vår dotter de känns inte roligt för mig att alla vet vad hennes pappa jort.

Det är många som blir tillsammans igen efter otrohet men är ni lyckliga nu??  hur känns det?

• Anonym (mamma)

Ska till hans jobb imon å hämta min cykel å nårra där vet om det.  känns inge bra Rynkar på näsan

• Anonym

med egen erfarenhet. Nej, man blir inte lycklig igen, det blir aldrig det samma igen. Gift dig inte, vänta, han måste få bevisa att han går att lita på igen.
    Jag lever med en man som varit otrogen, två år har gått och nej jag är inte lycklig, jag litar inte på honom alls. Jag önskar att jag gick från början, det blir svårare att göra det ju längre tiden går....

• Anonym (mamma)

med egen erfarenhet. Nej, man blir inte lycklig igen, det blir aldrig det samma igen. Gift dig inte, vänta, han måste få bevisa att han går att lita på igen.
    Jag lever med en man som varit otrogen, två år har gått och nej jag är inte lycklig, jag litar inte på honom alls. Jag önskar att jag gick från början, det blir svårare att göra det ju längre tiden går....

hade ni barn innan det hände?? eller ha ni nu?

• Anonym (mamma)

Om ja skulle lämna honom hur går ja till väga?? ha ingen ekonomi så ja skulle klara mig, å ingen familj i närheten heller.

• Anonym

Jag förlät min man. Trodde jag. Vi blev ihop igen, men det höll bara ett tag till. Nej, man blir inte lycklig. Det finns alltid där.

• Anonym (otrogen)

Jo, man kan bli lycklig. För 15 år sedan var jag otrogen, äldsta dottern var då ca 1 år. Jag blev förlåten och det tror jag verkligen för han har aldrig tagit upp det i något gräl eller så.

Vi skaffade ytterligare barn och gifte oss senare och har nu varit lyckligt gifta i många år. Det finns ingen tvekan om att han älskar mig och att otroheten inte ligger och spökar för så pass väl känner jag honom.

Men min man är ovanlig och definitivt inte osäker på sig själv, han såg det aldrig som någon kritik mot honom eller vad man ska säga utan insåg att jag (som träffat honom när jag var ung) var "tvungen" att testa någon annan.

Så man kan bli lycklig och lägga det bakom sig men jag tror det är svårt. Jag skulle inte ha fixat det själv om jag ska vara ärlig. Och TS, jag tycker absolut ni ska ställa in bröllopet för du behöver mer tid på dig. 

• Anonym (mamma)

Men kompisen då?? det är ju hans jobbarkompis  å ja träffar ju honom oxo imellanåt. jag vet inte hur jag kommer reagera när ja ser honom nästa gång

• Anonym

Jag har en vän som vart bedragen då han va på fest å det vart tyvärr sex med sitt ex å dem hade 1 barn då omkring 1 år. Han berättade det å dem hade med all säkerhet ett helvete det första året hon valde att förlåta och dem fick jobba upp en relation igen. dem har ett till barn nu är gifta och dem känns otroligt stabila och har samma livs mål så vist om din man känner ånger och jobbar på att förbättra sin relation till dig och du förlåter och undviker att använda detta emot han då det knakar i relationen så tror jag man kan lyckas rädda denna relation

• Anonym (mamma)

Du ger mig lite hopp. Jag är en väldigt lätt person å ja vet att alla gör misstag men kände inte att de va aktuellt efter vi fått barn då det är han som velat mest hela tiden med failj. 
    Hade det hänt innnan vi skaffat barn känns de som att ja hade tatt allt annorlunda, nu blev det så mycket större. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-10 22:29:32 följande:

Det kunde varit jag som skrev det där. Två år sedan här också och det har aldrig blivit bra sedan han var otrogen. Med facit i hand skulle jag ha separerat direkt, inte trasslat in mig ännu mer med honom. Gråter
  • Anonym

Det blir inte detsamma igen det är ett som är säkert - men man KAN bli lycklig.

Det kräver mycket jobb och det tar lång tid, men om båda är beredda på att satsa det som krävs kan man hitta lyckan igen.

Min man var otrogen och tänkte börja ett nytt liv med "den andra", men vi beslöt oss för att ge OSS en andra chans. Hade vi inte haft barn tror jag inte jag hade tyckt det var värt jobbet, för det har varit ett par riktigt tunga år med mycket tvivel, gråt och tandagnisslan. Jag ville dock inte ge upp vår familj utan att veta att vi gjort allt för att få det att funka. Det är vår dotter värd. Och nu vågar jag säga att jag är lycklig igen. Inte alla dagar för ibland upptäcker man ärren som finns kvar, men de flesta dagarna har vi det riktigt riktigt bra ihop.

• Anonym (mamma)

Ja det är troligen ett stort projekt, om man ska känna så här från och till så kan de bli jobbigt, å tankar är inga sår som läker det finns alltid kvar.

• Anonym (mamma)

Allt händer väl av en anledning men vilken av alla?? är de meningen att vi ska lämna varandra å lilla tjejen ska ha skila föräldrar som sen skaffa  nya barn med andra  å så kommer hon imellan, det är sånt som ja vatt så rädd för å aldrig skullat tro ska hända mitt barn. eller ska vi kämpa å se hur det går, jag måste ju tänka på mig själv oxo jag gör ju inte mitt barn lycklig om ja går å mår dåligt. ja kommer nog må dåligt av vilket ja än väljer Gråter

• Anonym

Det första jag tycker du ska göra är att skaffa dig egen ekonomi, så att såna här beslut inte ska fattas pga din ekonomiska situation.

• Anonym (cleo)

Jag tycker inte att ett tillfälligt snedsprång av typen som beskrivs i ts är hela världen, med god kommunikation kan man lägga det bakom sig.
    MEN jag skulle då verkligen hissa varningsflagg för det förhållandet till alkohol. Aldrig i livet att jag skulle våga gifta mig med någon som dricker på det viset utan att seriöst ta tag i det. Dvs att HAN själv visar att han inser att han har problem och söker upp alkoholrådgivning, går till AA eller liknande.
    Huga.

Svar på tråden kan man bli lycklig igen efter otrohet?