• Anonym

Skattepengar-kronofogden

Hej
    undrar hur man vet om kronofogden tar skattepengarna? Står det någonstans eller dras de bara automatiskt, något papper borde man väl få på det el?Börjar fundera om det är så då det verkar som de jag känner har fått sina pengar men inte jag.  

• Svar på tråden Skattepengar-kronofogden
  • Anonym (e-leg)

har du e-leg så kan du logga in på skatteverket/spalten till höger: skattekonto/utbetalning/där ser du vart pengarna har betalats ut.

• Anonym

Tack försökte titta på fel ställe innan, tyvärr har tjänsten bara öppet 7-24 så får vänta till frukostrasten

• Anonym (mm)

Om du har skuld till Kronofogden så går skatteåterbäringen dit. Har du mer skatteåterbäring än vad skulderna är så får du ut mellanskillnaden.

Det är inget man behöver gå in och kolla OM de drar eller inte, det gör de alltid så länge skuld finns. Det är inte så att de ibland låter bli att dra eller låter en få behålla en del.

Så länge du vet att du har skuld hos KF så finns inget att undra(hoppas) på.

• gravid

Förra året hade jag skuld till KF men fick mina skattepengar ändå..

• Oceansoul

Läste förra veckan i tidningen att det kan dröja till denna veckan innan skatteåterbäringen kommer.

• gravid

Det är många som inte fått ännu, jag har inte fått mina.

• Anonym (KF tar)

Har kompisar som varit hos KF och varje gång dom fick ut på skatten, vissa fick en saftig skatteåterbäring, då drog KF dom direkt.

• MammaTillGuldklimpar

Två av mina vänner har skulder hos KF o vissa år får de inte ut återbäringen men vissa år får de det.. Märkligt men så är det iaf..

• Zara10

Det beror på om det är statliga skulder om kf tar dom eller ej har jag hört !

• Anonym
    Zara10 skrev 2012-06-11 09:41:19 följande:
    Det beror på om det är statliga skulder om kf tar dom eller ej har jag hört !
    Jag har haft skulder hos dem, inte statliga och de drog min skatt. De ska alltid dra från skatten så länge det finns en skuld. 
Svar på tråden Skattepengar-kronofogden