• Anonym

"Svart" bajs? Hjälp!

Har haft lite magont nu på morgonen och gick på toa för att göra nr 2. Ser sen att det är nästintill svart! Ser ut som när man ätit tokmycket blodpudding eller som när jag var gravid och åt järntabletter. 
    Har inte ätit nått av dessa på länge länge. Kan inte komma på något som skulle få mitt bajs att bli så svart. Är det blod? Farligt??  

• Svar på tråden "Svart" bajs? Hjälp!
  • maddelin

Hmm, du kan inte ha ätit något som gjort att det blivit mörkare? Tycker annars du ska ringa 1177 o rådfråga!

• Anonym (surt?)

Har du haft sura uppstötningar, dålig aptit, ont i magen osv.? Magkatarr? Du ser själv att det är bäst att kontakta sjukvården? Det kan finnas massvis med orsaker..

Blåbär/ blåbärssoppa
    spenat
    persilja
    lever

• sskstud3nt3n

Tycker du ska kontakta 1177 för rådgivning. Svart avföring kan vara tecken på att något inte stämmer i tarmsystemet och skall alltid kollas upp. Det behöver inte vara något allvarligt, men det kan vara värt att kolla up det tycker jag.

• Anonym

BLÅBÄR!!!

Åt ju en blåbärspaj igår! Kanske kan bero på det :)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-11 12:34:06 följande:
    BLÅBÄR!!!
    Åt ju en blåbärspaj igår! Kanske kan bero på det :)
    Säkert det
  • Anonym (surt?)
    sskstud3nt3n skrev 2012-06-11 12:36:43 följande:
    Jäkla blåbär ;) men gott är det...
    Tjingeling, och visst är det gott! Dessutom blir det en intensiv vacker violett färg, om man färgar ullgarn med dem..Så det är inte bara bajset som kan färgas.
  • Anonym

Glöm inte lägg in rödvin i denna också.
    Kan bli riktigt svart då :p

Blåbär är nog lösningen, dessa kan ju sätta fart på magen ibland också :p

• Barbamamah

Sök vård omgående. Ring sjukvårdsupplysningen för råd var du ska vända dig. Det kan röra sig om en blödning i mag- och tarmkanalen.

• Anonym
    Barbamamah skrev 2012-06-11 18:12:40 följande:
    Sök vård omgående. Ring sjukvårdsupplysningen för råd var du ska vända dig. Det kan röra sig om en blödning i mag- och tarmkanalen.
    Jo, känns ju väldigt troligt nu när TS berättat att det var blåbärspaj.
  • Anonym

Jag känner mig inte så orolig längre, magen mår bra och jag verkar också må bra
    För att undvika överraskningar vid nästa toalettbesök valde jag att idag köpa jordgubbar.  
    Tack snälla Anonym (Surt?) som påminde mig om blåbär {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (surt?)
    Anonym skrev 2012-06-11 18:11:04 följande:
    Glöm inte lägg in rödvin i denna också.
    Kan bli riktigt svart då :p

Blåbär är nog lösningen, dessa kan ju sätta fart på magen ibland också :p
    Nähhh, inte sätta fart, men stoppa upp, en framfart.
Svar på tråden "Svart" bajs? Hjälp!