• Baby Animal

Min 6åring ska ta hål i öronen, hos piercare eller frisör?

Tja!
    Jag hade ingen aning om vart jag skulle lägga tråden så här hamnade den.

Jo, så här är det. Min 6½åring har tjatat i 1år om att ta hål i öronen och nu är det dags.
    När jag var liten, och säkert som de flesta, tog man hos frisören och använde pistol.

Nu undrar jag, är det fortfarande bra att göra så?
    Är det inte bättre att gå till en piercingstudio? Fast de kanske inte gör det där?    

Är jätte tacksam för svar :)
    Tänkte ringa och boka tid idag nämligen.   

• Svar på tråden Min 6åring ska ta hål i öronen, hos piercare eller frisör?
  • straw2008

Man går fortfarande till frisören eller skönhetssalong typ. Se till att gå till ett ställe där de har två pistoler o kör på båda sidorna samtidigt (trevligare för henne). Skulle aldrig i livet gå till en piercingstudio, onödigt utdragen process för ett så litet barn nää fy.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Insatt

Gå till en piercingstudio och ta med nål. Att ta med pistol är idioti som det inte borde sysslas med! 

• linas fina

Jag har hört (vet dock inte med säkerhet) att det inte är så bra med pistolerna. Man skjuter typ sönder vävnad medan en nål är mer skonsam.

• Baby Animal

Fast jag har hört att pistolerna pressar sönder vävnader i örat?

Fast jag har själv inte världens bästa erfarenhet av pistol, min första omgång så blev bägge infekterade och fick tas ut. 

Sen gjorde jag om det på ena örat, det gjorde så ont så det tog 3år innan jag vågade göra nästa, men det jag tog först blev inte okej, jag har alltid haft problem med det, att det gör ont att sätta i örhängen och det vill gärna dra ihop sig.. :/ och det är fortfarande nu, 14år senare..

• Baby Animal
    linas fina skrev 2012-06-11 09:33:38 följande:
    Jag har hört (vet dock inte med säkerhet) att det inte är så bra med pistolerna. Man skjuter typ sönder vävnad medan en nål är mer skonsam.

Det var precis det jag också hörde

• CherstinBovington

min dotter var 4 när hon valde själv att hon ville de. hon fick göra med pistol. jag erkänner n i efterhand, att det var ett dåligt val. nästa piercing hon vill ha (öronen förstås) blir studio. men vissa studios har åldersgräns på öronen, typ 14 år osv. kolla upp åldersgränsen på de olika studios du har i området, det är absolut det bästa alternativet. mest skonsamt för örat, mindre smärtsamt osv.

• linas fina
    Baby Animal skrev 2012-06-11 09:34:39 följande:
    Fast jag har hört att pistolerna pressar sönder vävnader i örat?

Fast jag har själv inte världens bästa erfarenhet av pistol, min första omgång så blev bägge infekterade och fick tas ut. 

Sen gjorde jag om det på ena örat, det gjorde så ont så det tog 3år innan jag vågade göra nästa, men det jag tog först blev inte okej, jag har alltid haft problem med det, att det gör ont att sätta i örhängen och det vill gärna dra ihop sig.. :/ och det är fortfarande nu, 14år senare..

Varför vill du då utsätta din dotter för samma risker? Avvakta till hon är stor så får hon själv göra den bedömningen.
  • 2012mamma

piercingstudio! Gör med nål så slipper du förstöra öronen i onödan.

• straw2008

Alla mina kompisar har tagit med pistol, alla tjejer i skolan tog så !! Vet inte en endaste på flera tusen tjejer som haft problem som hänger samman med just pistoltagningen.

• straw2008

O på fullaste allvar... Vem bryr sig om lite krossad ärrvävnad i örsnibbarna ? Är det något många lider av ? På vilket sätt lider man ?

Svar på tråden Min 6åring ska ta hål i öronen, hos piercare eller frisör?