Jag läser till psykolog. Har 2 år kvar men nu ska jag först vara mammaledig ett år. Ska bli skönt. Jag började läsa programmet när jag var 29 vilket var ungefär medelålder i min klass. Alltså, man måste inte vara 18 och börja plugga. Nu vet jag inte hur gammal du är TS men jag vill bara säga att det aldrig är försent att börja och att det kan vara vettigt att hitta på andra saker innan, arbeta med lite olika grejer och så. Så att man vet vad man vill bli när man "blir stor".
Det bästa du kan göra med högskoleprovet är att göra det flera gånger, så även om du inte ska plugga till hösten så skriv den ändå nu till våren. Så spelar inte resultatet så stor roll för dig, men du kan känna på hur det är osv. Och det går oftast bara bättre och bättre ju fler gånger du gör det.
Att söka är inte svårt, distanskurser vet jag inte mycket om, men jag tror inte det är krångligt. Det viktigaste är att du vet när sista ansökningsdag är. Och csn har jag aldrig haft några problem med faktiskt. Jag kanske haft tur....
Om du vill plugga men inte till vad, sök in på flera olika utbildningar och ta beslut när du vet om du kommit in.
Det är kul att plugga!!!