Btitax Two way VS Max way
Någon som har någon av dessa?
Skillnaden på de?
Priset är ju nästan hälften av max way.
Vill ha en liten smidig och fin
Någon som har någon av dessa?
Skillnaden på de?
Priset är ju nästan hälften av max way.
Vill ha en liten smidig och fin
Det är väldigt olika stolar. Till en 3-åring skulle jag välja TW men till en bebis skulle jag välja MW. TW är en rymlig stol med högst rygg på marknaden så barnen kan åka bakåtvända tills de är 5-6 år. Den är inte lika ombonad och ger lika bra stöd som MW. Hiway finns ju oxå som är föregångaren till MW, den känns lite mindre och smidigare, men blir ju då oxå urvuxen lite tidigare.
jag har båda och gillar dem, men max way fungerar ju allra bäst till ett litet barn, den känns rejäl och ombonad. two wayen är ju mycket högre i ryggen, mycket vidare och väldigt lätt att montera.
max way har ju en superfunktion att man flyttar bältet utan att trä ut det, vilket är smidigt. men jag tycker faktiskt att den tar rätt mycket plats på längden (alltså att man måste ha stolen framför långt framdragen för att den ska få plats) de sitter ju olika i olika bilar, men min brio zento som vi hade innan tog faktiskt mindre plats på längden.
till ett större barn skulle jag def. köpa en two way, ska du ha den direkt efter babyskydd skulle jag välja en max way (eller en hi-way, de är ju ännu mindre) och hoppas att den räcker till över 4 år. vilket jag inte tror den kommer göra hos oss...