• Happymom

Någon som har koll på tygblöjor?

Dottern har runda lår, men är späd om midjan. Hon väger ca 10,5 kg (fyller snart 2).

Kushies tygblöjor 10-20 kg sitter bra.Ett annat okänt märke som man knäpper med knappar är för små (7-13kg) runt låren, men är ändå för stora i midjan. Imsevimses ytterblöjor på 7-10 kg passar däremot perfekt och håller nog ett bra tag till.

Vi har för få som passar henne nu och har hittat en sida i England som säljer Littlelamb billigt.  (Hon slutar nog med blöjor dagtid i sommar, så vill inte lägga ut flera tusen och på Tradera säljs inte mycket i den storleken).

Har nu tänkt prova dessa, men vet inte om jag ska beställa hem strlk 2 (9-13 kg) eller 3 (från 13 kg). Vad tror ni?

• Svar på tråden Någon som har koll på tygblöjor?
  • normaviktor

Vi har kört med poops och har varit kanon nöjda med både passformen och att de inte läcker som såll som många andra pockets kan göra. Min son är nu drygt 2,5 och de sitter fortfarande bra runt både ben och midja. Glad de är ju billiga om man jämför med andra och då slipper du ju betala dyra fraktkostnader från England.... 

• Snöflinga

Vi har en "little lamb"-blöja storlek 2 till vårt barn som väger 9,5 kg. Det är ganska ordentliga resår kring benen och stor variation på hur man kan ha det i midjan tycker jag. Den sitter mycket bra på honom och han kan ha den ett bra tag till skulle jag tro. Vet ej om detta är till någon hjälp för dig?

Vad kostar blöjorna i england? Jag har köpt från lillalammet.se i Sverige.

• Snöflinga

Vi har också imsevimses fromsydda tygblöjor med tryckknappar, de är jättestora! Men fungerar med blöjbyxa som håller på plats.

• Happymom

Ååh, det fanns svar! Tack
    Snöflinga, här är en länk från sidan jag tänkte beställa ifrån www.littlelambnappies.com/special-offers
    Pundet ligger på 10.90 just nu. Man kan beställa från USA också. Dollarn ligger lågt och det är billigt där, men jag brukar räkna på 10 kr per dollar eftersom man brukar åka på att få betala moms och tullavgift (säskilt om det är kläder).

• Snöflinga

Oj! Ja, det var billigt!
    Jag tycker om blöjan, dock tar den ett tag att torka för den är så tjock. Men det är ju bra egentligen. Det ryms mycket kiss

• Happymom

Ja, nackdelen är ju att de tjocka blöjorna tar tid att torka, men de fungerar så bra som nattblöjor. Fungerar Littlelamb till det?

Poops blöjor, går de att använda som nattblöjor? De såg smidiga ut och jag gillar att de även har kardborre. Då går de ju sätta åt i midjan

• Snöflinga

Little lamb har också kardborre = jättebra!

Vi använder inte tygblöjor på natten, så det vet jag inte. Men fungerar mycket bra dagtid.

• Happymom

Ja, kardborre är det bästa

Vi har inte heller använt det tidigare, men eftersom dottern går utan blöja mycket på dagen nu (hon fyller 2), så vill vi gärna att hon ska bli medveten om kissandet även på natten.

Svar på tråden Någon som har koll på tygblöjor?