• Anonym

glass till bebis

jag måste fråga. vad tycker ni om att ge typ 3 skedar glass till en 6 månaders bebis?

• Svar på tråden glass till bebis
  • Insatt

Jag tycker att det är onödigt. Har själv gjort sockerfri glass till syskonbebisen. Det finns ju söt frukt att göra det med.

• Queenie70

Tycker det låter mycket med 3 skedar. Men att smaka lite på glassen för en 6 månaders är inget jag skulle gå i taket över.

• April barn

Låter helgalet tycker jag.

• sextiotalist

inga problem, barnet lär varken bli överviktig, glassberoende och få permanenta skador av detta.

• Anonym

Vad ska detta vara bra för?

• slamkrypare

Det beror på hur långt man har kommit i matintroduktionen. Som första smakportion är det kanske inte att rekommendera men om barnet har börjat äta lite mat/gröt annars så är det väl inget att reagera på.

• Anonym

Jag tycker det är onödigt, men det är inte farligt. Jag tycker barn kan lära sig att äta riktig mat först, innan de börjar med godis.

Min 14-månaders har ätit glass en gång (då var hon ca 10 månader) och fick slicka lite på min glass.

• sextiotalist
    Anonym skrev 2012-06-11 15:39:52 följande:
    Jag tycker det är onödigt, men det är inte farligt. Jag tycker barn kan lära sig att äta riktig mat först, innan de börjar med godis.

Min 14-månaders har ätit glass en gång (då var hon ca 10 månader) och fick slicka lite på min glass.
    vi började med blåbärspuré, men vårt barn har ändå inte blivit en godisgris
Svar på tråden glass till bebis