• Anonym (Svartsjuk)

Sambon har en lättklädd kvinna som bakgrundsbild...

Är det konstigt eller normalt? Ska jag konfrontera honom eller låta det va?

Såg denna bakgrundsbild på hans telefon häromdagen. Han har inte försökt dölja den eller så. Bilden är på en snygg tjej i underkläder och det är svårt att se om det är en hämtad bild eller en egenfotad bild.

Han är inte den som brukar ha bakgrundbilder på telefonen över huvudtaget och särskilt inte tjejer av respekt mot mig. Har han i alla fall sagt. Vi har varit tillsammans väldigt länge och har 3 barn ihop.
    Tycker det känns olustigt.
    Är rädd för att fråga då jag inte vet om jag vill ha svaret. Tänk om det inte är det jag vill höra..

Vad tycker ni och hur skulle ni reagerat?    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 14:03
    Okej nu till det jobbiga..
    Bilden var inte nerladdad men han har heller inte tagit den. Utan det är tjejen som skickat den till honom.

De har träffats några gånger via gemensamma vänner och han har sagt till henne att hon är snygg och har en kropp att va stolt över. Han lovar att inget hänt.

De har också pratat om vårt förhållande och han har sagt till henne att vi inte har det sådär jättebra just nu. Hon har stöttat honom och sagt att vill han ha sällskap så finns hon där. Han har funderat på det men inte velat svika mig.

Bilden påstod han att han lagt som bakgrundsbild bara för att bli påmind om vad han har och vad han har kunnat få.
    Och sa också att hade jag undrat över bilden så skulle han bara ha sagt att det var en brud från en nerladdad bakgrundsbild. Men nu när jag ställde honom mot väggen så orkade han inte ljuga mer.

Mer än så orkade jag inte höra utan rusade in på kontoret och låste dörren.. så nu sitter jag här och undrar vad jag ska göra. Prata måste vi så småningom men just nu är jag för arg och ledsen så jag får inget vettigt sagt. Tar jag det på för stort allvar eller??
    Känner mig bara så sårad just nu...
  • Svar på tråden Sambon har en lättklädd kvinna som bakgrundsbild...
  • Callina

Vad konstigt! Tycker jag i alla fall, har helt klart med respekt att göra... Jag skulle inte gilla det - och jag skulle heller inte gilla att det satt uppe någon utvikningsalmanacka tex... 

• Millan91

Asså, vadå?
    Man måste ju respektera varandra och ösa tillit på varandra, det är ju det ett förhållande bygger på?
    Min sambo kommer hem efter jobbet och berättar ofta hur tjejer på fik försökt flirtat och att han flirtar tillbaka, jag skämtar direkt om han fick numret eller inte. Menar, varför skulle han inte få ha en annan tjej som bakgrundbild eller en katalog med halvnakna brudar??
    Jag har en bild på mig och min sambo som bakgrundsbild och han har sin bil.. På datan har han en tjej som ålar sig runt bilen. Skulle detta vara något fel? Som att han inte älskar mig längre och inte respekterar mig? SKÄRP ER! Klart som fan att de älskar er och respekterar er, men ni måste ju förstå att alla funkar inte likadant.
    Menar, om ni verkligen älskar och litar på era män, då har ni ju inget att vinna på och sitta och grubbla här om det är normalt eller inte. Förresten, vad är normalt?

Sen att vi alla reagerar olika är ju inte så konstigt, vi alla är individer..

• Anonym
    Callina skrev 2012-06-11 15:55:21 följande:
    Vad konstigt! Tycker jag i alla fall, har helt klart med respekt att göra... Jag skulle inte gilla det - och jag skulle heller inte gilla att det satt uppe någon utvikningsalmanacka tex... 
    Håller med.

Prata med honom TS. Sånt där hör till singelmän/pojkar. Tror han kan leva utan den där bilden.
  • metalgearsolid
    Millan91 skrev 2012-06-11 16:00:50 följande:
    Asså, vadå?
    Man måste ju respektera varandra och ösa tillit på varandra, det är ju det ett förhållande bygger på?
    Min sambo kommer hem efter jobbet och berättar ofta hur tjejer på fik försökt flirtat och att han flirtar tillbaka, jag skämtar direkt om han fick numret eller inte. Menar, varför skulle han inte få ha en annan tjej som bakgrundbild eller en katalog med halvnakna brudar??
    Jag har en bild på mig och min sambo som bakgrundsbild och han har sin bil.. På datan har han en tjej som ålar sig runt bilen. Skulle detta vara något fel? Som att han inte älskar mig längre och inte respekterar mig? SKÄRP ER! Klart som fan att de älskar er och respekterar er, men ni måste ju förstå att alla funkar inte likadant.
    Menar, om ni verkligen älskar och litar på era män, då har ni ju inget att vinna på och sitta och grubbla här om det är normalt eller inte. Förresten, vad är normalt?

Antagligen för att din man är ful så du bryr dig inte?
  • Insatt

Jag hade inte gillat det ocj kontrat med en bild på en mäktig penis när han var i närheten.

• Anonym
    Millan91 skrev 2012-06-11 16:00:50 följande:
    Asså, vadå?

Nä men varför ha en sån bild? Finns sååå mycket annat att välja mellan. Luktar lite omoget 16års aktigt faktiskt att hålla på med sånt där.
  • Khaleesi

Efter många år och tre barn tillsammans hade jag nog sagt "Men du, kan du inte ta bort den där jäkla bruden du har som bakgrund på mobilen!" (Om jag inte misstänkte att han hade den för att reta sina arbetskollegor som ocskå visste att han inte var den typen av kille som har bilder på tjejer i mobilen egentligen)

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-11 16:03:59 följande:
    Nä men varför ha en sån bild? Finns sååå mycket annat att välja mellan. Luktar lite omoget 16års aktigt faktiskt att hålla på med sånt där.
  • Åskan

Orka bry sig... Det är väl dig han älskar och lever med ändå?

• grind

Säg till honom.
     att ta bort den.

Om någon annan skulle se det (släktingar etc) så blir det lite smått nedvärderande mot dig. 

Svar på tråden Sambon har en lättklädd kvinna som bakgrundsbild...