Skaffa livspartner från Asien?
Har varit medlem på en svensk större dejtingsida lite längre än bara ett litet tag (men inte i flera år) men det är oerhört svårt att hitta vad man söker. Jag vet att man brukar säga att det finns en till oss alla men det gäller bara att hitta denna person. Intresset hos det motsatta könet verkar inte vara så stort utan är egentligen ganska så svalt. Jag är ingen professor men inte heller någon idiot. Jag är inget benrangel men inte heller en fetknopp. Jag älskar inte att stå på scen inför stora folkmassor men sitter inte heller bara blyg och tyst i ena hörnet. Jag är ingen Brad Pitt men sågbocken står trots allt ändå kvar inne i vedboden då jag går in där. Sammanfattningsvis tycker jag själv att jag är någorlunda normal i alla fall. Runt det där berömda genomsnittet i många saker. Varför det verkar så svalt intresse från svenska kvinnor vet jag inte då det finns ett lite större intresse från kvinnor med utländsk bakgrund här i Sverige. Likaså har det varit lite större intresse från kvinnor i andra olika delar av världen. Varför vet jag inte men jag har trots allt ändå helst velat träffa en svensk kvinna. Men jag gick med på en dejtingsida i Asien för ett litet tag sedan. Förutom att själva sidan och dess användarmöjligheter är vida överlägset sina svenska motsvarigheter (och dessutom billigare) så var det ett enormt intresse från kvinnorna i den delen av världen på lilla medelmåttiga mig. Jag har nära på hur många erbjudanden som helst om att få träffa kvinnor i alla möjliga åldrar, dejta kvinnor, bilda familj med dom, gifta mig med dom o.s.v. Det räcker att jag loggar in på den asiatiska sidan vid en tidpunkt då dom har normal kvällstid där borta så börjar det genast trilla in en massa erbjudanden om att chatta med dom, det kommer mail och meddelanden i en strid ström. Hur som helst så är det nästan så att det är lite svårt att ta till sig detta fenomen och jag hinner inte alls med att prata med och ha kontakt med alla jag skulle vilja ha kontakt med och lära känna lite mer. Men det finns en del kvinnor som sticker ut och som är utomordentligt trevliga, naturliga, ödmjuka, sunda, sansade, har intressen liknande mina egna också är dom så klart snygga också, i alla fall i mina ögon. Har lärt känna en del lite mer andra. Vet ju att en del inte ser med blida ögon på att västerländska män skaffar ”fruar” från den delen av världen men det är ju inte så att kvinnorna har blivit tvingade av männen att gifta sig med dom. Väldigt många poängterar just att dom inte alls är ute efter en plånbok utan dom vill vara oberoende som kvinnor och kunna ta ansvar för sina egna liv. För egen del är jag inte ute efter varken en kock eller städerska utan en livskamrat helt enkelt. Maten och städningen klarar jag bra på egen hand. Visst, kvinnorna har det inte lätt i den delen av världen. Det är fattigdom, svårt med arbete, ofta en förnedrande kvinnosyn, levnadsvillkor som vi här inte riktigt kan ta till oss om vi inte har sett det med egna ögon o.s.v. så många kan säkert se detta som en möjlighet till ett bättre liv för deras del. Och varför inte? Ett äktenskap mellan två personer från Sverige innebär ju att båda dessa personer bör ju se äktenskapet som ett steg till något bättre för deras egen del. Ingen gifter sig väl med någon med inställningen att dom skall få det sämre i sitt liv? Så man kanske inte helt skall förkasta de asiatiska kvinnornas förhoppning om att gifta sig västerländskt och få det bättre i livet. Samtidigt som även mannen får det bättre i sitt liv.
Är det någon här som har erfarenhet av en partner från Asien? Vad bör man tänka på om man åker till den delen av världen och träffar någon? Finns det några särskilda fallgropar man bör akta sig för? (svar som kondomer o.dyl. undanbedes) Säg om det går så långt att jag hittar en livspartner som vill flytta till Sverige så småningom, vad förväntas av mig? Skall jag bekosta ett nytt hus åt kvinnans familj ute på landet…eller skall jag försörja (hjälpa) familjen ekonomiskt varje månad? Man ser och hör ju på TV men det är ju också allt. Men vad är sant egentligen om deras kultur o.s.v Finns det några sådana här oskrivna regler eller självklara saker som man bör ta med i beaktningen i sitt sökande efter en livspartner för dom är ju mycket starkare bundna till sina familjer jämfört med oss här i västvärlden? Det som är självklart för dom kanske inte är lika självklart för oss och det kan ju bli en del kulturkrockar så klart.