• lemarie

Söker seriös sierska

Är väldigt intresserad av just sierskor och tror att det finns de som har denna förmåga.
    Jag skulle gärna vilja bli spådd och då över Mail. Helst inte alltför dyrt då jag är studerande.
    har en del frågor jag hoppas jag kan få lite vägledning om, någon?

• Svar på tråden Söker seriös sierska
  • JoBa

En seriös sierska måste vara ungefär lika lätt att hitta som en ärlig bedragare.

Du skall inte tro på sådana där dumheter. Det finns så mycket som är fascinerande i den verkliga världen. Intressera dig för det istället, det blir du klokare av.

• Simon 681

Ett bra sätt att veta att man har fått tag på en riktig sierska är att inte ange vilken mailadress de skall svara till. Om den kommer rätt ändå är det seriöst.

• EnsamMammaTillTvå

Det vet du väl när du hör om det de säger stämmer. Ett tips är att skriva upp svaren så kan du kolla i efterhand om det blev rätt. Men man brukar känna om de är bra eller ej när de börjar prata.

• EnsamMammaTillTvå

Eller seriösa är ju alla där men de är ju mer el mindre bra.

• R Franklin
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-06-14 08:37:33 följande:
    Det vet du väl när du hör om det de säger stämmer.
    Du menar väl inte på allvar att man kan förlita sig på sina egna upplevelser?! Hur skall man hantera confirmation bias? Forer effekten? Hur vet man att det sk mediumet inte använder cold/hot reading?
  • EnsamMammaTillTvå

Ts frågade vart man finner seriösa sierskor. Jag svarade. Ditt tvivel får du ta med någon annan.

• R Franklin
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-06-14 16:43:58 följande:
    Ts frågade vart man finner seriösa sierskor. Jag svarade. Ditt tvivel får du ta med någon annan.
    Varför då? Det är dina sk seriösa sieskor som jag tvivlar på, och undrar därför vad du har för belägg till ditt påstående att de faktiskt är seriösa.
  • Simon 681
    R Franklin skrev 2012-06-14 18:52:01 följande:
    Varför då? Det är dina sk seriösa sieskor som jag tvivlar på, och undrar därför vad du har för belägg till ditt påstående att de faktiskt är seriösa.
    Jag tror att det med "seriös" sierska menas en som tror på det själv och inte är aktivt ute efter att lura av folk pengar.
  • R Franklin
    Simon 681 skrev 2012-06-15 17:49:40 följande:
    Jag tror att det med "seriös" sierska menas en som tror på det själv och inte är aktivt ute efter att lura av folk pengar.
    En väldigt märklig definition av seriös, men ja, då är de säkert seriösa. Flertalet sk mediala tror förmodligen själva på sina påstådda förmågor. Fast oavsett så lurar de aktivt pengar av folk tills dess de verkligen påvisat dessa förmågor, och det har ännu ingen lyckats med.
Svar på tråden Söker seriös sierska