• Anonym (Så orolig)

Nån som har/haft någon form av lymfom(lymfkörtelcancer)?

Är så orolig att jag fått detta. Flera små lymfknutor på ena sidan halsen.... Ska på punktion i veckan. Ingen läkare har sagt nåt men jag har googlat o e nu riktigt rädd men vill ändå gärna höra era berättelser. Särskilt hur det upptäcktes? Symptom?

• Svar på tråden Nån som har/haft någon form av lymfom(lymfkörtelcancer)?
  • moohl

Hej! Jag hade också förstorade lymfknölar förra året och testades för lymfom. Jag hade alla symptom (efter att ha googlat) och var riktigt orolig. Men det var inte lymfom utan kroppen hade tydligen både infektion och inflammation som visade sig på många olika sätt (bla långvarig feber, hög sänka, förstorade lymfkörtlar och ledvärk).

Ville bara ge dig lite hopp om att det inte måste vara lymfom även fast man har knutor.

Håller tummarna för dig! 

• Anonym (Så orolig)

Tack för svar.

Hur stora var era knölar ungefär?
    Hade ni andra symptom??   

• YummyMami
    Anonym (Så orolig) skrev 2012-06-11 20:24:19 följande:
    Tack för svar.

Hur stora var era knölar ungefär?
    Hade ni andra symptom??   
    Vet inte storleken men den som jag kände var stor. Och de andra i halsen under sköldkörteln var för små för att jag skulle känna dem. De krylla av såna tydligen.
    Sjukt trött, klara inte av dagar utan att sova mitt på dagen. Annars inget. 

Det de flesta tänker men ingen vågar säga www.nattstad.se/Älskade_Mamma
  • Anonym (Så orolig)
    moohl skrev 2012-06-11 20:18:38 följande:
    Hej! Jag hade också förstorade lymfknölar förra året och testades för lymfom. Jag hade alla symptom (efter att ha googlat) och var riktigt orolig. Men det var inte lymfom utan kroppen hade tydligen både infektion och inflammation som visade sig på många olika sätt (bla långvarig feber, hög sänka, förstorade lymfkörtlar och ledvärk). Ville bara ge dig lite hopp om att det inte måste vara lymfom även fast man har knutor. Håller tummarna för dig! 

Skönt att d inte var det! Tack för pepp! Hur stora var dina lymfkörtlar ungefär?
  • Anonym (Så orolig)
    YummyMami skrev 2012-06-11 20:26:43 följande:
    Vet inte storleken men den som jag kände var stor. Och de andra i halsen under sköldkörteln var för små för att jag skulle känna dem. De krylla av såna tydligen. Sjukt trött, klara inte av dagar utan att sova mitt på dagen. Annars inget.   

Ok, så det var alltså en stor som du kunde känna o se!? Är du frisk nu?
  • YummyMami
    Anonym (Så orolig) skrev 2012-06-11 20:53:09 följande:
    Ok, så det var alltså en stor som du kunde känna o se!? Är du frisk nu?
    ja, jag kunde känna den riktigt bra men kanske inte se.
    Jag har inte cancer i alla fall, och även om jag får den tebax så är den inte som farlig. Bara 3% stryker med, risken är större att jag lyckas klanta till med el hemma och grilla mig själv. Typ. 
  • moohl
    Anonym (Så orolig) skrev 2012-06-11 20:50:06 följande:
    Skönt att d inte var det! Tack för pepp! Hur stora var dina lymfkörtlar ungefär?
    Minns inte riktigt. Två var ganska stora (de växte under tiden jag var sjuk). Sen var det två mindre. Alla satt på samma sida.

• Cailyn

Hej, här har du en till med förstorade lymfkörtlar på halsen. På vänstra sidan går det som ett band med flera stycken, de än inte så jättestora. På höger sida har jag en somär kanske 1 cm lång. Sen har jag en vid käkbebet som alltid blir större vid förkylning. Jag gick till läkaren och träffade på två läkare som hade det så själv utan att det var något fel. Sen fick jag en remiss och de tog ut vätska på tre ställen, proverna var helt normala. En släkting till mig fick lymfkörtelcancer, diagnos för drygt 1 år sen. Hon märkte inga knölar, utan hon hade ont i ryggen. Tillslut fick hon åka in akut och då upptäckte de cancern. Nu är hon på så god väg det går att bli frisk! Men du ska se att det inte är ngt! Jag håller tummarna!!

• Anonym (Så orolig)
    YummyMami skrev 2012-06-11 20:54:36 följande:
    ja, jag kunde känna den riktigt bra men kanske inte se. Jag har inte cancer i alla fall, och även om jag får den tebax så är den inte som farlig. Bara 3% stryker med, risken är större att jag lyckas klanta till med el hemma och grilla mig själv. Typ. 

Skönt!
  • Anonym (Så orolig)
    Cailyn skrev 2012-06-11 20:59:12 följande:
    Hej, här har du en till med förstorade lymfkörtlar på halsen. På vänstra sidan går det som ett band med flera stycken, de än inte så jättestora. På höger sida har jag en somär kanske 1 cm lång. Sen har jag en vid käkbebet som alltid blir större vid förkylning. Jag gick till läkaren och träffade på två läkare som hade det så själv utan att det var något fel. Sen fick jag en remiss och de tog ut vätska på tre ställen, proverna var helt normala. En släkting till mig fick lymfkörtelcancer, diagnos för drygt 1 år sen. Hon märkte inga knölar, utan hon hade ont i ryggen. Tillslut fick hon åka in akut och då upptäckte de cancern. Nu är hon på så god väg det går att bli frisk! Men du ska se att det inte är ngt! Jag håller tummarna!!

Skönt att höra att man inte e ensam o att det t om kan vara normalt... Jag har 3-4 st som sitter efter/ parallellt me varandra. Som små ärtor.
  • Anonym (Så orolig)

Puffar lite

• Color89

Gammal tråd men lånar den.
    Har hittat en knöl på halsen, som en ärta. På sidan.
    Känns dumt att gå till läkaren med en pluttknöl?! Dock har jag upptäckt en ännu mindre knöl precis vid den andra...
    Ni som haft lymfom eller liknande, hur stora var knölarna??

Svar på tråden Nån som har/haft någon form av lymfom(lymfkörtelcancer)?