• Anonym (A)

Hjälp?

Hej alla kloka människor! Nu är det så att jag mer än gärna skulle vilja ha lite råd från er.
    Jag är en helt vanlig tjej i tonåren, och har börjat tänka på en sak som gör att jag mår allmänt dåligt.
    Jag har liksom aldrig tänkt på att jag skulle kunna vara något annat än hetrosexuell. Jag har alltid gillat killar (kär) och tänder då också på killar. Jag har varit kär i en kille konstant i 6 år, dock har känslorna svalnat då han har haft flickvänner om och om, så känns lite meningslöst att en försöka. I mellanstadiet har jag också gillat killar, att vara homosexuell eller bi har "äcklat" mig lite. Även fast jag vet att det är helt normalt och respekterar andra som är det, vill jag själv inte vara det och mår jätte dåligt när jag tänker på det. Jag anser att "normalt" för mig är hetro. Men en fredagskväll fick jag en sån obehaglig känsla och tanken slog med "tänk om jag bli homo eller bi". Jag har varit så kallad "livrädd" och har mått allmänt dåligt, jag vill inte tänka på det, och mår illa. Jag är inte kär i någon tjej, och vill inte ha någon sexuell kontakt med dom heller. Jag gillar att vara med tjejer, och tycker ju att det finns fina tjejer men inte mer än det. Kan själv bero på att jag har dåligt självförtroende och vill mer än gärna se ut som någon populär tjej i skolan. Har alltid varit lite "små retad" och tyckt att jag är ful osv. Så vad säger ni? Är detta normalt i min ålder, eller vad är det som händer? Vill så gärna bli "normal" igen och inte behöva tänka på saker som får mig på dåligt, vill kunna vara ute med vänner utan att må dåligt osv. Saknar det något enormt mycket, men tankarna matas på hela tiden och ju mer jag tänker på att jag INTE vill tänka på det blir det värre. Läst en liknande tråd här, men känner att jag ville starta en ny. Kram!

• Svar på tråden Hjälp?
  • Lejontjej74

Tonåren kan ju va en jobbig tid med hormoner som orsakar obalans och känslostormningar. Jag tycker inte du ska oroa dig för varken det ena eller det andra. Om det nu skulle va så att du är bi eller homosexuell så kommer du nog komma underfund med det så småningom. Det finns ju inget som tyder på det eller? Av det du skriver så verkar du vara lite förvirrad av alla känslor som finns i kroppen och det är ju helt normalt. Tycker du ändå är modig som vågar tänka tanken och sen be om råd. Låt det ta tid ta det lungt och ta hand om dig.

• Anonym (A)

Ohja, jag är väldigt förvirrad. Känner alla hormoner i kroppen. Kan också gå från att vara glad till och bli jättesur. Sen finns det inget som tyder på att jag kan vara bi eller homo. Känns lite som "varför pratar jag ens om det" men vill skriva ut, ska jag bara låta tankarna vara tankar eller vad ska jag göra? Har aldrig funderat på det här så det är ju otroligt jobbigt och vet inte vad jag ska eller vill göra. Otroligt osäker just nu.

Svar på tråden Hjälp?