Hur sover era 10 månaders dag och nattetid?
Hej!
Snart är min son 10 månader. Han har aldrig sovit bra. Kanske 3-4 ggr de två sista månaderna har han klämt in att sova 7-9 Tim i sträck. Oftast är det 2-3 Tim i sträck som gäller för killen. Han sover i eget rum i spjälsäng.det blir alltså många ggr man får gå in för att ge napp, stoppa om, trösta och söva om. Är detta normalt att vakna flera ggr per natt för en 10 mån? Självklart känns det som om alla andras bebisar sover hela nätter!!! Han vaknar nästan alltid runt 06. Försöker dra ut på det och lägga honom att sova vid 10-11 eller 11.15. Sedan försöker jag att han ska sova 14.30 till 15.30 eller 16.00. Längre pass än så dagtid går inte! Han sover i vagn dagtid. Han är suuupertrött när jag lägger honom och ibland känns det som om han skulle behöva diva 3 ggr per dag när han vaknar sp tidigt och inte sover längre pass åt gången. Men snart ska man ju vänja vid att bara sova en gång! Vet inte hur jag ska kunna hålla honom vaken?! Dagarna kommer ju bara innehålla gnäll!
Hur har ni det med era 10 månaders? Hur sover de? Vilka tider och hur länge per sovplats? Dag och natt.
Jag behöver pepp och råd!