• Jefa

Badrum! Hur funkar det med bubbelbadkar?

När vi gör om vårt badrum hade vi tänkt ha ett hörnbadkar alt ett inkaklat fyrkantigt badkar. Eftersom de inte är gratis tänkte jag på...
    Man kan ju köpa själva badakret utan alla finesser. Om man gör det, kan man då bygga på sakerna allt eftersom eller måste man köpa allt på en gång?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-20 22:59:56:
    Ni som har sånt badkar, är det värt alla de pengarna det kostar?
    Vilket märke har ni och vad fick ni betala för det?
    Någon hemsida kanske där man kan se olika märken?

• Svar på tråden Badrum! Hur funkar det med bubbelbadkar?
  • malin1979

Vi har precis beställt vårt kar.
    Det karet är för två personer, med massage och jetstrålar, belysning, radio, ozonrengörning, underhållsvärmare, sargblandare. När vi beställde var det kampanj, så det kostade 9900, annars kostar det 13900 tror jag.
    Vi har beställt från swemax.
    Man kan oxå beställa från deras hemsida www.swemax.se

• gambia90

Vi köpte vårat från www.importlagret.com
    Fungerar fantastiskt!
    Köpte lyxpaketet till och med frakten gick det på rund 13 000kr.
    Tips- köp aldrig de dyra du ser på bauhaus och liknande för du kan få mycket billigare om du beställer via internet fast samma kvalitet men utan mellanhänder

• malin1979

gambia90 !
    Måste fråga dig! Är ni nöjda emd erat kar?
    Jag var först lite tveksam till att köpa ett så billigt kar som vi gjorde, det låter ju för bra för att vara sant ju..... Nu är det iaf beställt och jag hoppas att det inte är skräp....
    Om man köper i en vanlig butik skiljer det ju massor med tusenlappar.
    Jaja, jag tror det blir bra iaf *tröttsvamlar*

• malin1979

*trött,trött,trött*
    Vad jag menar är: Man vill ju inte köpt något skräp, men man vill ju heller inte betala onödigt mycket!

• M plus H

Jag/vi har ett massagebadkar från Victory Spa, det kostar 45 000 kr och är värt varenda öre för mig som har ont i ryggen. De billiga karen har hög ljudnivå, det finns få inställningsmöjligheter och de är ostabilare.

Vi tittade på olika kar innan vi bestämde oss för det här. Man kan tyvärr inte köpa till delar senare för att komplettera karen - varken de billiga eller dyra.

www.victoryspa.se ett enkelt kar kan man köpa från 10 000 kr.

• Jefa

Ni som har "billgare" badkar, låter de mycket?

M plus H
    Såg bara båtar på sidan du gav

• Lycka77

Vi har ett hörnbubbel från Svedbergs. Det bästa med det är djupet och att det är så stort, det är extra djupt. När vi köpte det tyckte vi att det var onödigt med massa extra funktioner och vi saknar det inte nu heller. Det man behöver är jetstrålar från sidorna och i ryggen, samt små bubblor från botten. Vi betalde ca: 20 000:- för vårt och vi alskar det! Värt varende krona!!!

• Jefa

Lycka
    Vad kul att ni är så nöjda! Vi känner inte heller att vi behöver en massa extra funktioner...

• M plus H

Jefa: Du får gå in på Whirlpools, där finns det kar (högersidan)

• MARIA99

Funderar oxå på att köpa ett bubbelbadkar snart då vi ska renovera badrummet.. kanske får lite tips här i tråden =)

• Zenobia

Jag funderar på en sak med hörnbadkar. För vi funderar på att ha ett i badrummet, hittade ett hörnbadkar som inte tog mycket plats. Men hur har ni fått in badkaret i badrummet. Får man igenom dom genom vanlig dörr eller måste man göra hållet större?

• malin1979

Zenobia
    Vårt kar är 150 cm åt bägge hållen, så det går in genom en vanlig dörr.

• Zenobia

aha vad bra =) vi satt och kollade på bubelbadkar och hitta ett hörn som passar väldigt bra. Men då kom problemet hur man ska få in de. Men man får mäta och de då =)

Men sen är de juh inte bara de man ska få plats med ett handfat och toa =(

Svar på tråden Badrum! Hur funkar det med bubbelbadkar?