• littlefly

Näsdroppar i ögat? Snabbt svar önskas!!!

Jag behöver torka bebisens öga m. koksaltlösning. Jag undrar om jag kan använda otribabys engångspipetter f. näsan på ögat?
    Det står steril isotonisk saltvattenlösning på förpackningen och 0,74% natriumklorid. Men sen står det också: produkten innehåller även dinatriumfosfat, polyetoxylerad castor olja och renat vatten. Vatten är väl ok men vad är det andra?
    Snabbt svar vore bra, annars får jag koka egen lösning men det tar ju lång tid inan de svalnar och vill torka hennes öga nu

• Svar på tråden Näsdroppar i ögat? Snabbt svar önskas!!!
  • Trollsländan

Skulle jag aldrig våga göra!

• Sweet life

Nej, det skulle jag INTE göra..

Koka egen lösning och kyl snabbt genom att ställa kastrullen i iskallt vatten i diskhon!

• Philippa

Men varför kan du inte ta vanligt vatten från kranen??

• happy in hell

På apoteket finns särskilda ögon-savetter som är väldigt bra. Men du har kanske inte möjlighet att få tag på sådana precis nu. Koka vatten och skölj, huvudsaken måste väl vara att det är rent.

• Alisa
    Sweet life skrev 2012-06-12 13:06:07 följande:
    Nej, det skulle jag INTE göra..

Koka egen lösning och kyl snabbt genom att ställa kastrullen i iskallt vatten i diskhon!
  • mittistan

Det var OK sa de på bb! Hoppas det stämmer för det gjorde vi när vår bebis hade mycket gult kladd i ena ögat under de första månaderna.

• pmb
    Philippa skrev 2012-06-12 13:29:54 följande:
    Men varför kan du inte ta vanligt vatten från kranen??

Svar på tråden Näsdroppar i ögat? Snabbt svar önskas!!!