• Anonym

Medicinsk abort, hjälp....

Hoppas jag kan få lite hjälp här

har funderingar på att göra abort.
    har precis blivit gravid så än så länge kan jag göra medicinsk abort.

Någon som har gjort det eller vet någonting om det?

Hur går det till, hur bokar man tid, hur länge får mman vara på sjukhuset, vad kostar det och många andra frågor.

Skulle vara jätte tacksam för all hjälp jag kan få

• Svar på tråden Medicinsk abort, hjälp....
  • MamiMoa

Du får ringa till kvinnokliniken och be om nån tid så ni får träffas, hon göra kontroll och ser hur långt du är i, så sen får du oxå träffa kurator, eller nån och pratar om aborten, sen får du en tid. Om det är nåt så skriv mail. Har gjort en abort jag me.

• Anonym

Tck för dit svar.
    men som sagt, jag är inte så insatt i vad som gäller angående aborter.
    är egentligen emot, men nu blev det som det blev....

kvinnokilinik, finns det på alla sjukhus, eller finns det bara på dom större?

• Anonym (abort)

när jag gjorde mitt grav test så visade de ++++ och samma dag ringde jag till gyn avdelningen på vårat sjukhus (BORÅS) ringde måndag fick en tid på fredag.. första besöket är gratis där.. vet ej hur de e med andra!!

fick då se hur långt gången ja va 6+4 så ja bestämde mig för en medicinsk abort.. och var inne igår och fick ett piller som stannar upp graviditeten och gör så man börjar blöda... (har mått väldigt illa av denna tablett) och i morgon lördag ska jag in till gyn och få en tablett som gör att man blöder ut de man har i magen...

sen går man hem samma dag... beror lite på hur länge man får stanna men de brukar vara olika beror väl på hur bra allt går..

sen kostade dom 2 besöken 60 kr st

hoppas allt går bra och att du gör de du känner är rätt!!

• MamiMoa

Är du under 20 är det gratis.
    Och kvinnokliniker finns på alla sjukhus. Det finns i tfnkatalogen. Kolla och ring dit. De kan hjälpa dig.

• Anonym

*puffar*

Behöver verkligen få veta mer.
    Kan inte sluta tänka på det

• Anonym

Har försökt hela dagen att komma fram till var jag ska ringa imorgon.
    Har kollat efter kk, men hittar inte det här där jag bor.
    Det finns på ett stort sjukhus lite längre bort, tror att jag tillhör det om det inte finns den vård jag behöver där jag bor.

Ska jag ringa mvc som ligger vid bvc där jag går. det är bara en liten vårdcentral.
    Kan dom göra nåt där.
    Eller kommer dom bara skicka vidare mig?

Vet absolut inte vad jag ska göra.

Det känns så jobbigt.

• MamiMoa

Du får kontakta mvc och de hjälper dig och få en tid. Dom vet vart du ska vända dig till. Ring till mvc så hjälper de dig och jag garanterar på de vet vart du ska vända dig till. Gör det.

• SophiaM

Om du vill fråga något så finns jag här. Kan skicka privata meddelanden om du vill.

• Anonym

Tack så jätte mycket för era svar.

Mycket möjligt att jag skickar privata meddelande efter att jag pratat med dom på mvc.
    ska ringa dit med en gång imorgon när jag vaknar.
    Om jag nu kan sova nåt inatt.

Har så jätte ont i magen, mår illa och nu har jag fått halsbränna.
    Usch, det känns så jobbigt just nu.

Svar på tråden Medicinsk abort, hjälp....