• Anonym

Lärare, se hit jag behöver en massa tips inför morgondagens möte

I morgon ska jag hälsa på nya kollegor och träffa min blivande klass dom jag ska undervisa i höst , det blir ett kort möte då eleverna ska till kyrkan för att träna på skolavslutningen... Så ge mig en massa tips på vad jag ska göra förutom att säga vad jag heter....

• Svar på tråden Lärare, se hit jag behöver en massa tips inför morgondagens möte
  • Anonym

Berätta om dig själv och hur du tycker om att arbeta.

Fråga vad barnen heter, vad de gillar och vad de har för önskemål på en ny lärare! 

• Anonym

Missade att skriva, det är årskurs 1 jag ska ha Googlade lite och hittade tips på att pascha en väska som var jag, vet bara inte vad jag skulle ta med förutom, läppsyl, mobil, kalender, tröja (fryser ofta)....kanske något som tillhör mina barn?....vet bara inte om jag skulle hinna göra en sådan presentation...

• Anonym

Packa en väska ska det ju stå, skriver från mobilen som ändrar en del ord....

• Anonym

Du, det räcker med att visa sig och heja. Frågorna står eleverna för, det kan jag lova. 

• iser
    Anonym skrev 2012-06-12 19:47:27 följande:
    Missade att skriva, det är årskurs 1 jag ska ha Googlade lite och hittade tips på att pascha en väska som var jag, vet bara inte vad jag skulle ta med förutom, läppsyl, mobil, kalender, tröja (fryser ofta)....kanske något som tillhör mina barn?....vet bara inte om jag skulle hinna göra en sådan presentation...
    Det låter ju roligt! Du kanske också kan skriva ett personligt brev om dig själv som du kan ge barnen och som de kan ta med hem till sina föräldrar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-12 19:50:12 följande:
    Du, det räcker med att visa sig och heja. Frågorna står eleverna för, det kan jag lova. 

låter bra, men jag kan inte uppfattas som oengagerad om jag "bara" presenterat mig?
  • Anonym
    iser skrev 2012-06-12 19:52:55 följande:
    Det låter ju roligt! Du kanske också kan skriva ett personligt brev om dig själv som du kan ge barnen och som de kan ta med hem till sina föräldrar.

Ja viken rolig idé med ett brev , får isf bli handskrivet har på patroner... slut
  • toccata

Ett kort möte innan de ska in i kyrkan och öva inför skolavslutningen. Jag skulle då inte gå dit och tro att jag skulle ställa till en show och vara den roliga och spännande nya läraren utan mer eller mindre nöja mig med en hälsning. Väskan är en bra idé men något jag skulle ta fram i början på höstterminen istället. Dom har tankarna fulla med annat så koppla av.

• Anonym
    toccata skrev 2012-06-12 19:56:11 följande:
    Ett kort möte innan de ska in i kyrkan och öva inför skolavslutningen. Jag skulle då inte gå dit och tro att jag skulle ställa till en show och vara den roliga och spännande nya läraren utan mer eller mindre nöja mig med en hälsning. Väskan är en bra idé men något jag skulle ta fram i början på höstterminen istället. Dom har tankarna fulla med annat så koppla av.

Nej men tänkte att eleverna skulle komma ihåg sin fröken
  • Eleonor01

Va härligt med en lärare som verkligen verkar brinna för sitt yrke :)
    jag är också lärare mej ej inom grundskolan. Tycker också att det räcker att du bara presenterar dig. Väskan låter som en toppen ide första dagen i höst! Önskar dig all lycka med din nya klass :)

• Anonym
    Eleonor01 skrev 2012-06-12 20:14:59 följande:
    Va härligt med en lärare som verkligen verkar brinna för sitt yrke :) jag är också lärare mej ej inom grundskolan. Tycker också att det räcker att du bara presenterar dig. Väskan låter som en toppen ide första dagen i höst! Önskar dig all lycka med din nya klass :)

Tack det ska bli riktigt roligt att få ta mig an dessa små/stora ettor
  • En ganska vanlig mamma

Presentera dig i h berätta om ditt oirr i magen över att träffa dem. Be dem presentera sug och ställ några öppna frågor till gruppen... De kommer nog att suga in allt du säger o lämna väskan till hösten! Lycka tull!

Svar på tråden Lärare, se hit jag behöver en massa tips inför morgondagens möte