• yssanlull

hur var de för er första gången...

ni satte er i bilen själv efter att ha tagit körkort?
    Har precis tagit mitt, men vågar fasiken inte åka själv..haa....är jag ensam om de? hur länge väntade ni?

• Svar på tråden hur var de för er första gången...
  • Meria

få se nu... Jag tog körkortet... Jag gick till mammas jobb o sa "titta va duktig jag är"... Sen tog jag bilen på en tur, så ja vänta ungefär en halvtimma

• yssanlull

hmm...shit, de va modigt gjort tycker jag. =) ryser av bara tanken...haha..

• yssanlull

ingen mer som vill svara ? *snälla*

• AnnaGBG

Jaa, vad kan det ha tagit...5 minuter. Sprang hem och hämtade bilen.

• AnnaGBG

Förresten, jag tog amerikanskt körkort först, då körde jag själv från och till Dmv ( där man gör sin uppkörning )

• pruppa

jag väntade till dagen efter, min kille körde in till sitt jobb i stkhlm o jag körde hem där i från, satt stel som en pinne ända till danderyd då jag fatta att ja just det jag har papper på att jag kan detta

• musli

Mamma parkerade bilen vid uppkörningsstället, när jag kom tillbaks dit och fick körkortet i handen så fanns bilen där med nycklar och allt! Så då körde jag hem!

• coccojohanna

jag var skiträdd dom första veckorna....jag visste ju oxå att när man väl känner att man börjar kunna det här så händer det alltid nåt. så jag var ganska nojig. hehe

• yssanlull

hände det ngt då?
    *otäckt*
    jag känner likadant. : att bara för att jag har pappas bil att köra med så vore de typiskt om det hände ngt...haha

• Mrs Jane Doe

Körde själv (med bilskolebilen - inte skyltad längre) tillbaka från... är det Vägverket... Trafiksäkerhets... ja, där man gör uppkörningen alltså ;o) tillbaka till bilskolan och det var en märklig känsla... ;o)

Sen tog jag bussen till makens jobb och hämtade bilen där - körde en sväng till min pappas grav - kände ngt konstigt behov av att visa upp körkortet för honom... ;o)

Svar på tråden hur var de för er första gången...