Min mans barn är inte på dagis när jag ska hämta dem
Hej,
Min mans x gör allt för att förstöra umgänget med barnen. Det hela började med att min man och jag hade bokat en resa över helgen tillsammans med barnen. Resan var beställd sedan lång tid tillbaka. Min man fick ett sms från sitt x om att "han skulle gå på handboll" med deras dotter. Min man svarade (via sms) då man inte kan prata med varandra...att det blev ingen handboll till helgen. Resan var betald och där stod vi med biljetter....
Vi bor en bra bit ifrån varandra därav att barnen endast är hos oss varannan helg. När jag kom till dagis som vanligt på fredagen när barnen skulle vara hos oss hade mamman varit där en timme innan och hämtat hem barnen till sig.
Får man göra så här? Måste min man göra exakt som hans x säger för att få träffa sina barn?
I nuläget är det så att om inte min man åker på samtliga handbollstillfällen så får inte barnen komma, dom är helt enkelt inte på plats när vi ska hämta dem.
Kan hans x verkligen bestämma vad min man ska göra med sina barn den tid de är hos oss?
Givetvis åker vi till handboll, kalas och annat, men ibland har man ju bokat in besök eller annat......
Behöver höra lite vad ni andra tycker och tänker.