• tuvali1

Bo på hotell med 10 månaders i helgen! Lite praktiska tips??

Fredag till söndag ska vi resa till Göteborg och bo på Gothia hotellet. ska ha med oss vår 10 månaders
    Brukar inte vara ute så mycket och resa och bo på hotell... Hur gör man med praktiska saker? Finns det spjälsäng på hotellet? Han brukar ju lägga dig vid åtta, så dumt när det bara är ett rum då... Då kan man ju inte sitta och titta på teve och han sover. Eller hur brukar ni lösa det? Sen dricker han ku välling morgon och kväll, hur gör man det på rummet?
    Kom gärna med lite tips om hur ni brukar göra till mig som är lite oerfaren på detta område!

• Svar på tråden Bo på hotell med 10 månaders i helgen! Lite praktiska tips??
  • Anne69

När vår äldsta var i samma ålder gjorde vi också vår första resa, det gick finfint.

Se till att beställa en spjälsäng från hotellet, det fixar de. Men gör det nu, inte när ni står där. Ta med en egen filt/snutte till barnet. Sen brukar ju de flesta barn sova rätt djupt och då brukar iallafall vi kunna titta på tv. Annars kanske läge för en bra bok?

Vad gäller mat och välling så tipsar jag om att ni dels tar med välling på tetra. Antingen dricker han den kall eller så går ni till restaurangen o värmer den. Ta sen också med frukostgröt. Mina barn var ofta uppe tiiiiidigt och jättehungriga.....burkgröt kunde de äta kall direkt ur burken om det tröt. En banan kanske? Ta med annat som han tycker är gott, så slipper ni sticka till restaurangen kl 07. Russin kanske?

Trevlig resa! 

• katalysator

En annan kommentar om välling: Väldigt många hotell har vattenkokare med tillgång till te/kaffepulver på rummet, så då är det bara att själv koka upp vatten till vällingen där. Annars brukar man alltid kunna få kaffe i receptionen om de inte har dygnet runt-öppen bar/restaurang, så även där borde de kunna ordna vällingvatten åt dig.

• Vendelsö

Det brukar gå bra med bebisar på hotell. Jag tycker du ska slå en signal till hotellet och kolla vad som finns. Spjälsängar brukar finnas för utlåning, men bra om du säger till innan så det finns framtaget. Välling hjälper de dig med att värma i baren eller receptionen. Har för mig att Gothia har vattenkokare på rummen, i så fall kan du ju blanda vällingen i kallvatten från kranen och sen skaka ihop med kokat vatten så det blir lagom temp.

Det där med tv kanske är svårare att lösa om ni har ett lättväckt barn. Våra brukar kunna sova med lite ljud i bakgrunden men det är ju olika. Ladda med nån bra bok istället kanske?

Ha trevliga dagar i Göteborg. Själva ska vi bo på Hotell Liseberg Heden senare i sommar.

• eliten

Vi brukar ställa iväg spjälsängen vid dörren utanför toan där brukar det ju alltid vara ekluten hall, under kvällen och ha det släckt där medan vi ser på tv och sådär, häng upp t.ex överkast över sidan för att ljuddämpa och mörklägga lite.

Vattenkokare och spjälsäng finns garanterat att låna men skadar inte att ringa och boka upp det i förväg.

• tuvali1

Fler med andra tips eller något annat jag bör tänka på? Nån som bott på Gothia förresten?

• älskarlivet81

Varför kan ni inte titta på tv samtidigt som bebis sover?
    Vi var i USA när vår dotter var 10 månader och det gick kanon. Har för mig att vi hade med en vattenkokare som vi använde till vällingvatten, men vi gav också vällingen rumstempererad.. 

• Genuin

Annars kan man ju sitta i hotelrestaurangen och ha bebis sovandes i vagnen och flytta över i spjälsängen när man kommer upp till rummet. Det har vi gjort många gånger när vi varit ute och rest.

• Vendelsö

Jag har bott där. Fixar ni restaurangbesök med bebisen kan jag rekommendera in contro. Men gå dit tidigt, det blir stökigt fram på kvällen med pianobar och röj :)

• mammave

Har de inte vattenkokare på rummet så kan ni ju ta med en termos att förvara hett vatten i (som ni kokat tidigare i receptionen/restaurangen) och sen blanda med kallt. Så brukade vi alltid göra (då gick det fort att blanda i ordning oxå :)

• JagominÄlskling

Vi har bott på Gothia, dock innan vi fick barn. Fint hotell!

Jag skulle ta med egen resesäng om ni har. Kanske er bebis sovit i den förut o känner sig lite mer "hemma" i den?

Jag skulle gå ner i restaurangen o fråga om jag får värma lite vatten i micron. Det funkar alltid!    

Svar på tråden Bo på hotell med 10 månaders i helgen! Lite praktiska tips??