• DreamBear

Fråga prästen om fika igen?

Prästen var hem till oss och planera dopet. Strax innan han skulle åka bjöd vi in honom till dopfikat efter dopet. Dop i kyrka, fika hemma. Fick varken ett ja eller nej. Han tacka bara för inbjudan. Nu sitter jag med bordsplaceringen och känner att jag skulle vilja veta för enkelhetens skull hur han kommer att göra. Men kan man fråga igen eller blir det som att tjata? Har sms-och mail till honom. Han vill helst bli kontaktad så. Hur frågar jag på finaste sättet? Formulering?

• Svar på tråden Fråga prästen om fika igen?
  • Sweet life

Måste man ha bordsplacering på ett dop? Känns inte det lite väl stelt och krystat?

• DreamBear

Vi har valt bordsplacering just för att det inte ska bli stelt och krystat. Risk finns annars att någon hamnar ensam i nytt sällskap.

• Khaleesi

Äh, planera in en plats åt prästen och låt honom bestämma på lördag. Kommer han inte så är det ju bara att ställa undan stolen.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • katalysator

Jag hade sett till att ha en reservplacering i huvudet som jag lite snabbt och enkelt kan knixa om, och frågat honom igen efter dopet på lördag.

• katalysator

Är det en större bjudning så är ju risken dessutom väldigt stor att någon annan gäst hinner bli sjuk innan dess, så lite flexibilitet måste ändå finnas Glad

• Fija m 2 pojkar

Jag hade inte blivit stött om någon frågat igen.

Skriv sms/mail av typen: "Vi håller på att planerar för fullt inför lördagen och undrar om vi ska räkna med dig efteråt? "

Vi präster kan ju vara lite kryptiska ibland, ofta beror det kanske på att vi inte vet om vi kan. Vi kan ju få in fler dop :)

Lycka till!

/ Skånepräst 

• Pyttismamman

Antingen frågar du honom igen eller så placerar du honom längst ut på ett bord så det inte blir en tom plats mitt i om han inte vill/kan komma.

Svar på tråden Fråga prästen om fika igen?