• Mandel

Brukar fötterna växa i vuxen ålder?

Jag har haft storlek 39 i skor sedan högstadiet, men nu det sista året så har jag fått byta till 40. Alltså inte i samband med graviditeter utan efter. 5 år sedan sista grav.
    Brukar fötter helt plötsligt börja växa när man närmar sig 40 eller har det gjort skorna mindre?
    Började köpa 40 i "partyskor" eftersom fötterna ofta svullnar fram på kvällen, men nu blir det mer och mer 40 även i vardagsskor.

Någon annan med samma "fenomen"?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Brukar fötterna växa i vuxen ålder?
  • far

Skulle tro att man "plattar ut dem" med tiden, för växa gör de då inte på ett naturligt sätt.Skrattande

• smelata

Mina fötter krympte en strl när jag gick ner i vikt. Kanske kan man gå upp i vikt runt fötterna då? Haha.

• Mandel
    smelata skrev 2012-06-13 12:32:35 följande:
    Mina fötter krympte en strl när jag gick ner i vikt. Kanske kan man gå upp i vikt runt fötterna då? Haha.
    Fast att de krymper vid viktnedgång kan jag förstå, men bara växa utan viktuppgång? Snarare så att jag väger mindre och är mer vältränad än vad jag har varit tidigare.
    Har alltid gått väldigt mycket så fötterna är ju vana att klampa omkring.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • smelata

Har du inte gått upp något så kan inte det vara förklaringen nej .

• kramin

Fötter kan plattas ut eller dras ihop beroende på belastning eller hur starka muskler man har i fötterna. Det är tydligen inte så ovanligt att folk som börjar dansträna minskar lite i skostorlek när de får mer muskler i fötterna enligt min tangolärare.

Svar på tråden Brukar fötterna växa i vuxen ålder?