• Anonym (TS)

Hur lyckas ni få till en snygg hästsvans!?

Jag blir knäpp, jag vill ha en snygg, lite lös/ledig hästsvans men då hänger bara snodden och det blir inte alls snyggt. Jag har dyra och riktigt bra snoddar, men ändå. Sätter jag upp i hästsvans så jag får en fast och fin hästsvans då blir håret som slätkammat mot snodden opch det tycker inte jag är snyggt. Jag skulle vilja ha det mer löst, håret på huvudet så det hänger lite fint sådär. Man ser ju vissa som lyckas med detta och har en fast och fin hästsvans utan en slokande snodduppsättning. HUR HÖR DE!?

Såhär blir det alltid för mig:

Såhär typ skulle jag vilja att det blir men då hänger snodden totalt:

• Svar på tråden Hur lyckas ni få till en snygg hästsvans!?
  • Anonym (TS)

Oj, råkade trycka posta istället för ladda upp bild.

Här är fler bilder på hur jag skulle vilja ha det, men som jag aldrig lyckas med:

• Anonym

Det ligger en massa jobb bakom de där "slarviga" tofsarna, tro inget annat. Det ser ut som som alla tre fått håret fönat à la va-va-voom där man står och lyfter passé för passé ut från huvudet och fönar det över en rundborste. Sedan har de förmodligen fäst upp varje passé med en lockklämma och låtit det svalna. Ettanoch tvåan ser ut att också ha fått håret lockat på en locktång. 

Sedan touperar man hårbotten, sprayar ordentligt, skakar bak håret och fäster det med en snodd. Det hela brukar ta 30-45 minuter beroende på hur tjockt håret är.

En snabbvariant är att låta håret självtorka över natten så att det ser lite slarvigt ut, kamma till det lite, toupera botten, använda hårpuder och sätta upp det. 

Lycka till!

• Lemio

Nej det måste inte vara jobb bakom!

Sätt upp i en lös hästsvans med tight snodd. Sen när man tightar till så drar man ju i håret åt sidorna.. Men istället för att göra så så drar man i håret som sitter mitt i snodden! Eller hur jag nu ska förklara.. Håret på sidorna låter man vara.. Eller äh.. Kan inte förklara.. :p men i vilket fall som så gör jag alltid sånna svansar och det tar 2 sek! Utan massa produkter och dyra snoddar!

Drar du i håret i mitten så är ju fortfarande håret på sidorna löst och luftigt. Det är det dolda håret som spänner upp svansen då så inte snodden hänger..

Enkelt! :)

• Tant Prysselius
    Lemio skrev 2012-06-13 13:34:44 följande:
    Nej det måste inte vara jobb bakom!

Sätt upp i en lös hästsvans med tight snodd. Sen när man tightar till så drar man ju i håret åt sidorna.. Men istället för att göra så så drar man i håret som sitter mitt i snodden! Eller hur jag nu ska förklara.. Håret på sidorna låter man vara.. Eller äh.. Kan inte förklara.. :p men i vilket fall som så gör jag alltid sånna svansar och det tar 2 sek! Utan massa produkter och dyra snoddar!

Drar du i håret i mitten så är ju fortfarande håret på sidorna löst och luftigt. Det är det dolda håret som spänner upp svansen då så inte snodden hänger..

Enkelt! :)
    Exakt så gör jag också, går snabbt och sitter bra hela dagen. Har hårsnoddar med gummi på insidan så de inte glider ur håret. 
  • RosaBabyfilt

Mitt tips är först att skaffa en hårsnodd utan någon slags metallplatta i mitten! Rena vanliga hårsnoddar som är en hel rund ring utan något som häftar ihop den, och så virar du den runt runt en 3 gånger och då ska den sitta som berget.

• Anonym

Var hittar ni snoddarna ni skriver om?

• RosaBabyfilt
    Anonym skrev 2012-06-13 14:33:26 följande:
    Var hittar ni snoddarna ni skriver om?
    Jag hittade mina på vanlig ICA-butik. Titta på ICA, Kicks eller liknande och fråga om du inte hittar. De är väldigt tydliga i sin förpackning och finns många olika sorter!
  • Tant Prysselius

Köpte mina på Maxi, så inga dyra specialsnoddar. Men utan metallspänne och med gummi på insidan. Kostade 30 kr tror jag. Suveränt bra!

• Cloudyberry

Tupera, tupera, tupera och spraya och sedan sätter du upp det när det är uppsatt så drar du en locktång genom ett par hårtestar i hästsvasen så blir det snyggt.

Svar på tråden Hur lyckas ni få till en snygg hästsvans!?