Riga
Jag är jätte sugen på att åka till Riga och har ni nå bra tips? Flyg, båt, bra hotell, vad ska man göra, vad ska man se? Har hört att det är en fin stad och är sugen på en lång weekend!
Jag är jätte sugen på att åka till Riga och har ni nå bra tips? Flyg, båt, bra hotell, vad ska man göra, vad ska man se? Har hört att det är en fin stad och är sugen på en lång weekend!
:) Jag älskar att åka till Riga! Jättemysigt.
Har några bra tips också. Vi har tagit flyget från Nyköping (Ryanair från Skavsta alltså) och det är jätteenkelt att ta bussen från RIX in till Riga, läs på tripadvisor.com där det finns mycket info om det. Vi har bott på Europa Royale som vi tycker är jättemysigt, fint hotell i gammal byggnad med bra priser :) har bokat på typ hotels.se och booking.com.
Vi älskar att gå på bio och passar på att göra det några gånger när vi åker över. Det finns en fin biograf precis vid köpcentret Stockmanns. Det ligger mellan g:a stan och marknaden kan man säga.
Sist vi var där så åt vi på en väldigt bra restaurang vid namn domini canes, adress kommer jag inte ihåg, men väl värt ett besök. Om du blir sugen kan du googla det.
Det är mysigt att bara promenera runt i G:a stan och dricka lite öl på uteserveringarna på sommaren. Det är överlag billigare än i Sverige. Har också besökt några museum och utställningar vid olika tillfällen, det finns mycket att se skulle jag säga, har dock inget konkret tips där. Riga Zoo ska vara fint, har inte varit där.
Fråga om du undrar något, kanske har jag något mer tips :)