• Melodina

Bästa förskolan i Älta, Nacka

Hej!

Jag är på väg att söka förskoleplats till min flicka och söker nu en bra förskola i Älta, Nacka där vi är nyinflyttade. Finns det någon bra? Någon som vet?

• Svar på tråden Bästa förskolan i Älta, Nacka
  • shirley02

Hej,

Trådstartarens inlägg kanske inte är aktuell längre men vi bor i Älta och har varit väldigt nöjda med Humlans föräldrakooperativ som ligger nära Älta Gård och Älta Krysset. En liten familjär förskola (20 barn) med bra pedagoger. Vår son stormtrivs!

För övrigt har hört gott om Almdungens förskola, Bäckaliden, Ur och Skur, Kolarängen så det finns nog många bra förskolor att välja emellan. Ett tips är att kolla på "Jämföraren" på Nacka kommuns hemsida där man kan se hur nöjda föräldrarna är med sitt barns förskola, det brukar stämma ganska bra med verkligheten.

• 87sait
    Angående förskola i Älta så kan jag som förälder till två barn varmt rekommendera Montessoriförskolan Svanen som ligger i Kolarängen. Det är en föräldradriven förskola med rymliga lokaler och små barngrupper. Maten lagas av egen kock och är 100% ekologisk och närproducerad. Förskolan har Nackareservatet som närmsta granne och lägger stort fokus på utelek. De äldsta barnen blir medlemmar i Friluftsfrämjandet, och går på utflykt med sina Mulle- och Knyttegrupper varje vecka under vår/sommar/höst. 

Läs gärna mer här: forskolansvanen.se
Svar på tråden Bästa förskolan i Älta, Nacka