• Anonym (Osäker)

Är det slutet nu?

Nu skulle jag behöva lite hjäp med hur fasen jag ska göra. Jag och min sambo har levt tillsammans i 7 år och hunnit skaffa oss barn, hus, husdjur, allt möjligt som en riktig medelklassfamilj "måste" ha. På vägen känns det dock som vi har tappat kärleken. Vi har i stort sett aldrig sex eller någon form av intimt umgänge, trots att båda egentligen är sugna. Av någon anledning blir det bara inte så. Jag känner inför min sambo som jag känner inför en väldigt god vän som jag dessutom delar nästan allt med, men hon känns knappast ens som en tänkbar sexpartner längre och jag tror hon känner likadant. Vi har försökt prata om det, till och med med en sexolog och terapeut, inget hjälper. Så nu känns det lite som att vi har att välja mellan att splittra familjen och allt det som faktiskt är bra eller att leva resten av livet i en relation utan passion och utan sex. Jag är bara så osäker på vad som skulle bli bäst, eller kanske minst dåligt. Någon som har några råd att komma med.

• Svar på tråden Är det slutet nu?
  • Apocalypso

Är det helt otänkbart att ha sex med andra och fortsätta leva tillsammans, om ni nu har det bra i övrigt och det bara är sexet som saknas, iaf tills någon faller för någon annan?

Only weak men fear strong women!
  • Anonym (Misslyckat)

Jag provade den taktik som Apocalypso föreslår. För oss slutade det i skilsmässa. MIn otrohet var endast ett sätt att dra ut på den oundvikliga skilsmässan. Vi hade gått i terapi, men våra behov var väsensskilda och hennes mycket små behov blev normsättande. Ett sådant äktenskap fungerar inte. 

Svar på tråden Är det slutet nu?