Samsung galaxy s2 , hur överföra bilder?
Anslutit tele med usb, ingenting händer.
Nån som kan vägleda mig steg för steg?
Anslutit tele med usb, ingenting händer.
Nån som kan vägleda mig steg för steg?
På min telefon (Samsung Nexus S) dyker det upp en liten ikon uppe i notifikationsfältet där det står "USB Connected, select to copy files to/from your phone". När jag klickar på den så kommar jag till en sida där jag kan klicka på "Turn on USB Storage". Då först kommer jag åt mina filer.
Har du å kikat om telefonen finns i "dator"? Där du hittar hårddiskar osv? =)
Där hamnar min när ja kopplar in den, plus att de kommer upp så ja kan välja om ja vill leta filer i telefonen eller på minneskortet^^
jag kopplar med usb, o kollar i "dator" men inget finns där
gå in på sök under start och sök efter tänkbara namn, samsung osv...
tack ska prova de sista
hur gick det?
Har du installerat Samsung Kies? Det är möjligt att man kan hitta drivrutiner på nåt anat sätt men vi kunde inte flytta filer till dotterns Samsung Galaxy Gio innan vi installerade det.
:) Haha.. jag laddar upp bilderna på facebook, o sen sparar jag dom därifrån :)
Men jag vet itne vart sladden är!
Har du wifi hemma? I så fall tycker jag att du borde installera Dropbox på både dator och mobil. Då kan du ställa in mobilen till att ladda upp alla bilder till Dropbox (vilket också synkas till din dator) så fort den är wifiansluten. Det funkar även via 3g men det kan ju äta en del datatrafik om man inte har obegränsat eller en stor pott.
Min telefon står förvisso i sin USB-anslutna bordsdocka vid datorn så fort jag är hemma men Dropbox är numera det enda sättet jag för över bilder på. Det går helt automatiskt så fort du har ställt in det en gång, man behöver inte göra något annat än att befinna sig på samma nätverk.
Har inte hunnit sätta mig än...
Har inte installerat något alls.
Jo jag brukar oxo överför till fb, men har hur många bilder som helst
Om man vill ladda över 900 bilder till fb, hur gör man då? Jag kan bara ta en i taget!
Det finns två lägen för att komma åt filerna från mobilen via sladd.
Det ena är MTP och är det förvalda läget för många nya Android-telefoner (till exempel Samsung Galaxy SII).
När du ansluter via MTP så ser du mobilen om du klickar på "Computer" i startmenyn så ska den ligga under "Portable Devices". Om den inte finns med där beror det troligtvis på att drivrutinen inte installerats ordentligt. Det kan du kontrollera i Enhetshanteraren/Device Manager som du kommer åt via Control Panel och sedan klickar på Device Manager. Om mobilen finns med i Enhetshanteraren/Device Manager men har ett utropstecken över sin ikon så betyder det att drivrutinen inte kunde installeras korrekt.
Det andra läget är Mass Storage Device och om du har problem med att ansluta via MTP kan du prova att ställa in telefonen på Mass Storage Device istället. Det gör du under Inställningar på mobilen där du får leta upp USB-funktioner eller liknande och aktivera USB Masslagringsenhet eller vad det kan stå. Du ställer in den i Mass Storage Device läget innan du stoppar i sladden om du vill använda det.
Om du har problem med att MTP drivrutinen inte fungerar (se inlägget ovan) så kan du prova med att ladda ner och installera Samsung Kies som inze föreslog.
Samsung Kies kan du ladda ner här:
www.samsung.com/se/support/model/GT-I9100LKANEE-downloads