• Anonym

Vad är problemet?

Hej
    Vi är ett par i 50 års ålder som träffas sedan ett par månader. Jag är lite blygg och lätt generad. Min partner är mer öppen i alla fall när det gäller nakenhet. Jag tycker dock om att kellas, pussas,kyssas, krammas. Det gör min partner med. Det verkar att vi är attraherade till varandra och båda vill vara intima. För mig problemet är att min partner sällan kan avsluta samlag vaginalt, utan antingen vill att jag hjälper till eller avslutar själv. Det får mig, att känna ,att jag är inte är tillräckligt  och inte kan tillfreställa min partner. Vi börjar hamna i det läge där främst jag inte vill träffas, är trött, osv(undvikanden) för slippa ha sex och vara ledsen efteråt. Jag försökte nämna försiktigt hur jag upplever det, men min partner viftar bort problemet, och säger att han vill men inte kan...och sedan pratas det inte mer om det.
    Vad skall jag göra? Jag är rädd att ta upp ämnet för jag vill inte såra honom. Jag vill inte heller går runt och känna mig otillräcklig.

• Svar på tråden Vad är problemet?
  • sexologen

Hej!
    Jag tycker att ni bör prata med varandra om hur ni båda känner och om ni vill fortsätta att träffas är det dags att göra det nu innan ni nestlar in er i lögner och i ett undvikande. Ta upp till diskussion hur du upplever ert sexliv och gör det då ni har tid att i lugn och ro diskutera frågan.

Tala utifrån jag-budskap där du berättar om hur du uppfattar problemet och hur du vill att ert gemensamma sexliv ska se ut.

Lycka till!

Svar på tråden Vad är problemet?