• En glad tjej

    Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?

    Min familj reser till Alanya (Turkiet) i september och ska bo på ett hotell som heter Long Beach. www.ving.se/turkiet/alanya/long-beach

    Undrar om någon varit där eller ska dit? Jag är lite nyfiken på maten, två veckor med all inclusive kan ju bli lite tjatigt men det verkar som om de har stor variation.

    Vilka utflykter rekommenderas när man är i Alanya? Mina barn är sex och fyra år och jag har tänkt att de ska med på utflykterna.

    Hoppas någon Turkiet-van vill svara.

  • Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?
  • TSL

    Jag åker dit på lördag. Kan berätta när jag kommer hem hur det var


    Nyfikenhet går inte att bota!
  • Kickilina111

    Vår familj ska också dit i september är spänd av förväntan. Jag har varit in på tripadvisor och läst vad folk skrivit om hotellet och det verkar vara övervägande som är nöjdaSkrattande

  • En glad tjej
    Kickilina111 skrev 2012-07-25 20:50:54 följande:
    Vår familj ska också dit i september är spänd av förväntan. Jag har varit in på tripadvisor och läst vad folk skrivit om hotellet och det verkar vara övervägande som är nöjdaSkrattande
    Jaså? Vad trevligt. Ja, det verkar suveränt, får hoppas på det.
  • TSL

    Efter 2 veckor på det hotellet måste jag säga att alla 12 i sällskapet (6 vuxna & 6 barn i ålder 4-9 år) är mer än nöjda! Hotellet är verkligen jättefint! Poolerna är toppen, ruschbanorna oxå. Maten var över förväntan. Liite tradigt med buffé till frukost, lunch och middag men de varierade så pass att man inte tröttnade. Enda nackdelen om jag letar är att hotellet är gigantiskt. Kom man på vid poolen att man glömt ngt på rummet så tog det tid innan man hämtat det då det var en bra bit att gå
    Massa personal så det var alltid rent o snyggt överallt.
    Hade lite svårt att vänja mig vid att allt ingick  Drinkar, snacks, glass osv.  
    Vet inte vad mer jag ska berätta men fråga gärna om ni undrar ngt
     


    Nyfikenhet går inte att bota!
  • En glad tjej
    TSL skrev 2012-07-27 15:03:57 följande:
    Efter 2 veckor på det hotellet måste jag säga att alla 12 i sällskapet (6 vuxna & 6 barn i ålder 4-9 år) är mer än nöjda! Hotellet är verkligen jättefint! Poolerna är toppen, ruschbanorna oxå. Maten var över förväntan. Liite tradigt med buffé till frukost, lunch och middag men de varierade så pass att man inte tröttnade. Enda nackdelen om jag letar är att hotellet är gigantiskt. Kom man på vid poolen att man glömt ngt på rummet så tog det tid innan man hämtat det då det var en bra bit att gå
    Massa personal så det var alltid rent o snyggt överallt.
    Hade lite svårt att vänja mig vid att allt ingick  Drinkar, snacks, glass osv.  
    Vet inte vad mer jag ska berätta men fråga gärna om ni undrar ngt
    Tjohoo vad härligt att läsa. Jag personligen tycker det är kanon att hotellet är stort, på så sätt får man ju motion =)

    Gjorde ni några utflykter?
  • TSL

    Då vi bokat resan själva så hade vi inget resebolag med färdiga utflykter att vända oss till. Men vi kikade i Vings pärm och den enda utflykten de hade som vi tyckte var intréssant och som passade barn i vår ålder var en tur med piratskepp. Vi frågade om vi fick boka utflykten fast vi inte reste med ving och det gick bra
    Skeppet gick från hamnen i Alanya och var en heldag på havet. Flera badstopp och underhållning ombord. Hade turen att få se havssköldpaddor men tyvärr inte delfiner. 
    Vi hade med oss flytvästar till barnen vilket vi inte ångrade då man måste vara riktigt duktig simmare när det blir lite vågor
    De övriga utflykterna var för familjer med större barn (tex forsränning) eller shoppingresor som man inte behövde en arrangör för att göra.
    Är avis på er somm har denna resa framför er! 


    Nyfikenhet går inte att bota!
  • En glad tjej

    Den utflykten på skeppet låter kanon, kan man låna flytvästar eller man måste köpa? Vad kostade den turen?

    Hur lång tid tog det för er att komma till hotellet? Hyrde ni taxi? Vi ska åka med Vings egen buss så det lär ju ta tid.

    Jag har funderat på att simma med delfiner, det tror jag hade varit en enorm upplevelse.

    Är det billigare att resa så som ni gjorde gentemot att boka via resebyrå? Tänkte inför framtiden

  • anju79

    Varit i Turkiet 3 ggr o åker en 4:e gång nu i sept/okt. Reser m Fritidsresor. Maten i Turkiet är fantastiskt god, barnen (3 år o 8 år älskar den). Stort o rikt utbud:).
    Iallafall fritidsresor har ett bra i varierat utbud av utflykter men även nere på plats på hotellen finns det ett utbud av utflykter. Kan rekommendera en dag till havs:). Supermysigt m flera stopp, mat på båten, klättring i "kärleksgrottan", förhoppningsvis mata fiskar, se sköldpaddor o delfiner.
    Sen är det Dimcay-ett ställe uppe i bergen där du sitter i eller ovanför en stor flod:)
    Båttur till Managvat. Buss till ett Jättefint vattenfall, sen båttur på flod tills flod möter hav. Mycket djur i floden o fin natur. När man kommer till havet får man hoppa av o bada, köra jetski mm:)
    Åka upp till Borgen:) kan hyra en taxi i några timmar för en liten peng som guidar er upp till borgen o tar er in i det gamla Alanya bland handgjorda sjalar o vakta fruktträd:)
    Vattenlandet nere vid Alanya park ska va bra.

    Bara lite av det roliga som finns:)

  • TSL

    Vi betalade 200 lira (ca 800 för båtturen och då ingick lunch och transfer. Flytvästarna tog vi med oss från sverige. Man kunde inte låna på den båten vi åkte med.  Vi bokade taxitransfer från flygplatsen, kostade ca 300 kr mer men då var det inga stopp på vägen. Tog ca 1,5 timma mellan flygplatsen o  hotellet.
    Ca 200 meter utanför hotellet ligger ett jättestort vattenland där man kan simma bland fiskar i konstgjorda rev, har sjölejon delfiner show mm. Man kan simma med delfinerna och det kostar 100 euro/p. Endast en familj i vårt sällskap gick dit (de med äldst barn). Vi andra tyckte barnen var för små och skulle ha lika kul på hotellet, entrén var dyr. (om ni går dit så boka inte utflykten via ving då det blir dyrare).

    Vi räknade på vad skillnaden med att boka som vi gjorde och att boka via resebyrå och kom fram till att det blev ca 14000 kr billigare/familj att åka "privat". nackdelen med det var att vi flög reguljärt vilket gjorde att vi fick mellanlanda i Istanbul och byta plan. Så resan tog ca 1,5 timma längre tid/riktning men vi tyckte det var värt 14000 kr  

     


    Nyfikenhet går inte att bota!
Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?