• Anonym (ensamstående)

Hur spenderar ni (ensamstående) er semester?

Blev inspirerad av en tråd där det frågades hur familjer spenderade sin semester och som ensamstående mamma undrar jag om hur andra ensamstående spenderar sin semester.

Själv har jag två barn, 6 resp 9 år, och vi ska campa och vandra i den svenska naturen i år och åka till närliggande städer och äta glass och bada. Någon storstad ska också hinnas med och eventuellt släktbesök.

Hur ser det ut för er andra? 

• Svar på tråden Hur spenderar ni (ensamstående) er semester?
  • Cecese

Jag har 4 barn, varav 3 bor växelvist hos mej. Kommer att ha dom 2 veckor i sträck i sommar och vi kommer inte att göra nånting alls utan bara vara hemma. Blir inte strandbesök eftersom jag inte klarar av värmen och solen så bra så barnen får bada i små badkar ute på gården. Har inte råd att göra något kul som tivoli.

• Anonym (ensamstående)
    Cecese skrev 2012-06-14 14:08:48 följande:
    Jag har 4 barn, varav 3 bor växelvist hos mej. Kommer att ha dom 2 veckor i sträck i sommar och vi kommer inte att göra nånting alls utan bara vara hemma. Blir inte strandbesök eftersom jag inte klarar av värmen och solen så bra så barnen får bada i små badkar ute på gården. Har inte råd att göra något kul som tivoli.

skönt att ha en gård där man kan ha badkar att plaska i.

• Anonym

Det blir nog en hel del besök hos mormor och morfar skulle jag tro. Eftersom vi bor nära havet blir det en del dagar på stranden också. Kanske någon djurpark, några lekplatser och en och annan dagsutflykt till andra orter och Danmark (som vi har nära till). Annars ska vi hårdträna på att lära sig att cykla och att simma. Det är sommarens mål för mina två äldsta som är 7 och 6 år.

• Anonym

Är ensamsående till en son på snart 11år. Blir Gröna Lund etc här i sthlm där vi bor samt 2 veckor på Cypern för oss två. Sen är vi laddade för hösten igen.

• Malva85

Är ensamstående till en ettåring. Vi ska till Danmark och Borås djurpark och så blir det nog några turer till mina föräldrar. Ev en resa till en vän om ekonomin tillåter.

• Anonym

Jag är ensam med 2 barn,9 år och 6 år,

En vecka har vi besök av min syster och hennes barn,då blir det mycket grilla och bada hoppas vi,umgås,se filmer eller liseberg.Vi brukar ha roligt oavsett väder.Även våra 2 bröder kommer att titta förbi 1-2 kvällar.

Sen blir det några dagar hos min bästa vän.
    Och danmark 5 dagar/nätter tillsammans med min vän och hennes barn.

Resten av tiden mest ta det som det kommer.
    Nästa år blir det utlandsresa till hösten,vi brukar åka varannan eller var tredje år en vecka.          

• Anonym (T)

Ensamstående med en 8-årig grabb. Vi åker till Grekland i övermorgon, första semestern för bara oss två. Tdigare har jag alltid åkt med vänner och deras barn.
    Jag är lite nervös över krisen i Grekland men tror att det är rätt ok nere på öarna.
    Sedan åker vi till skärgården i en vecka med en väninna och sonens bästis. Kolmården blir det nog också, sedan får vi se.   

• Furstinna

Ensam med en tjej på fyra. Vi ska åka till Astrid Lindgren värld, Skånedjurpark (lär blir ett par turer dit), en weekend i rom och sen två veckor i södra Italien. Sen blir det de vanliga helt beroende på vädret dock. Åka till Nimis och äta pannkakor på himmelstorp, Kivik, bada i havet och åka runt i underbara Skåne :)

Svar på tråden Hur spenderar ni (ensamstående) er semester?