• karinALICEsonny

Studera som gravid?

Någon som studerat och plötsligt blivit gravid under studietiden på universitet eller högskola?

Hur fungerade det? Det är ju inga problem fram till förlossningen antar jag, men hur löste ni det precis innan och efter förlossningen? Om den var mitt i en termin? Fortsatte ni att studera (hur gick det såfall) eller tog ni uppehåll i studierna? Och hur fungerar det såfall?

Mvh    

• Svar på tråden Studera som gravid?
  • Charlotte87

så komemr det vara för mej,.  jag kommer få barn i februari & går i skolan tills det är dags, sen har ja 3månader kvar tills jag e helt klar dom månaderna efetr feb får jkag studera på distans hemma......hur gör du?

• llotta

Jag skrev tenta en vecka innan dottern föddes (trodde jag skulle få vara ledig lite mer, men hon kom redan i 37+2) och avbröt sedan mitt i terminen. Jag hade sen studieuppehåll en termin och med ett sommarlov emellan var jag hemma 7 månader innan jag återupptog studierna där jag slutade (var hemma april-november). Inga problem på något sätt. Jag hade iofs en relativt smidig graviditet, men tyckte det gick utmärkt och plugga både då och när jag återgick då dottern var sju månader (och hennes pappa var föräldraledig). Det känns som den stora utmaningen kommer nu när hon börjat på förskolan.

• splink

Jag har pluggat som gravid och har fortsatt nu när min bebis fötts. Men jag studerar på distans, vilket absolut underlättar. Kollade en föreläsning och gjorde en seminarieuppgift på BB  

Dotter född -07, Dotter född -12
  • Rainbows

Jag studerade min sista termin när jag födde mitt första barn, turligt nog löste det sig genom att den termimen bestod av uppsatts skrivande vilket jag kunde slutföra hemma. 

Svar på tråden Studera som gravid?