Kroatien? Dubrovnik? M.fl
Någon som besökt dubrovnik under sommaren?
Barnvänligt?
Hur ser prisnivåerna ut allmänt?
Eller andra ställen i Kroatien?
Kom annars gärna med tips!!
Någon som besökt dubrovnik under sommaren?
Barnvänligt?
Hur ser prisnivåerna ut allmänt?
Eller andra ställen i Kroatien?
Kom annars gärna med tips!!
Kroatien är väldigt barnvänlig där kanske dubrovnik är inte bästa altenativet när det gäller barnvänligheten. Priser är okey i croatien för 100 kuna kan då få lunch för två personer. Vilken motsvara 120 kronor ikslusive lunch.
Dubrovnik är väldigt vackert däremot dyrare än resten av croatien.
Har inte varit i Dubrovnik men däremot i Makarska som är längs kusten i Kroatien. Jättefint, god mat, fina stränder och mysigt. Perfekt för barn skulle jag vilka säga.
Ingen som varit i Gradac?
Ja dubrovnik verkar vackert men dyrare,
Du har en vacker stad som heter omis som ligger mellan split och makaraska där du har riktiga sandständer och låggrund så barnen kan finnas vid kanten av vatten utan att du behöver bada med dem.
Vill likaså ha shopping mm och verkar som dubrovnik har det eller finns det liknade städer??
Dubrovnik har shopping men om du villa har mer för pengarna så skule jag satsa på Split.
Rekommenderar verkligen Makarska!
Ön krk är superfint!
Jag gillar också Makarska (dottern med)!
Åh ni gör det svårt för mig, vet inte vart vi ska vill njuta mm. Finns de tivoli liknande eller något för barn?
Vad har ni haft med för vagnar till barnen?
Är det mykcket kullerstar i dubrovnik?
Här brukar vi bada - vi bor privat i Zadar.
http://www.hotel-pinija.hr/en
Har ni barn med, så är detta jättebra
http://zaton.hr/
Det bästa är om man kan hitta boende privat & ha bil så ni kan ta er runt - privatboende är mer prisvärt och oftast finare än hotellen.
Hoppas att ni hittar ´nå´t bra.
Lånar tråden lite och frågar var man hittar billiga flygresor till Kroatien och var kan man hitta privata boende?
Har funderat på Split men blev nu intresserad av Omis :)
Var i Kroatien i augusti/september i fjol. Fantastiskt land.
Bodde på Makarska Rivieran, men hyrde bil och körde norrut till nationalparken Plitvice en hel dag, till öarna Brac och Hvar, ner till Dubrovnik och in i Bosnien.
Kan varmt rekommendera det. Inte superbilligt att turista där, men inte superdyrt heller. VIll tillbaka!
Åh, jag var till Kroatien i Juni för två år sedan. Bästa semestern någonsin, jättevackert land! Mitt råd är att försöka att hitta ett hotell i någon lite mindre by och inte i storstaden. Är alldeles för mycket industri där tycker jag.
Vi åkte taxi till andra byar i närheten som var mysiga, men vi gjorde helt klart rätt val när vi bodde i Tucepi. Den hade en ganska lång gågata som var fylld med restauranger och det löpte stränder hela vägen. Tyvärr inga sandstränder utan stenar. Men de sålde foppatofflor i butikerna som var superbra att gå runt i och bada med utan att få ont i fötterna. Vattnet var kristallklart. Bifogar en bild så du kan se hur det såg ut!
Makarska var ett av ställena vi åkte till som var otroligt vackert. Det var det enda stället jag kunde tänka mig att bo på, utöver Tucepi. Av de byar/städer som vi besökte iaf
Mina föräldrar tog en dagstur till Dubrovnik och dem tyckte det var helt okej. Det var värt en dagsresa dit men inte mer. Var på tok för mycket turister där. De gjorde även en resa till den omtalade ön Hvar där det finns en intressant formad sandstrand. Fast dem blev inte särskilt imponerade.