• Mozzy

Dreglar i sömnen

Är det vanligt att dregla när man är gravid? känner mig som en bebis när jag måste torka dregel från kuddar, händer och täcken när jag sover. Det började i v34. Trodde att jag skulle vara klar med gravidsympton men icke. Vad gör man åt det?

• Svar på tråden Dreglar i sömnen
  • Iväntanpålivet

Finns nog inte så mycket att göra åt. Att man dreglar innebär väl oftast att man sover väldigt djupt och skönt :)

• msRestless

Hahaha, känner igen det där, är själv i vecka 33. Jag brukar även toppa med en grotesk våldssnarkning så att jag väcker både min sambo och mig själv någon gång varannan timme. Jodå, att vara höggravid är ett ljuvligt tillstånd...

• Mozzy

Jag hade dock inte hört talas om att man dreglar innan. Inte direkt topp tio av saker man kan drabbas av vid graviditet, mest vanliga man läser om är ju typ illamående och foglossning. Det är förstås hanterbart om än lite slibbigt och som sagt man känner sig som en ettåring. Jag får stå ut helt enkelt :(   

• asatantrosa

Är det inte att man blir täppt i näsan pga svullna slemhinnor som gör att man munandas -> dreglar/snarkar? Dreglar också :D så charmigt

• Helena

Är gravid i vecka 34, har dreglat när jag sover i flera veckor. Känner mig jättefräsch är jag vaknar och är blöt på hela kinden...

• suss85

Du är inte ensam... Måste vara för att man ligger på sidan.. jag har alltid sovit på mage tidigare. Vaknar och hela kudden är tokblöt... får nog köpa en  ny efter allt dregglande!

• limpa

Här är en till med blöt kudde. Det är nog för att man sover med öppen mun när näsan är lite täppt. Jag har börjat snarka också i slutet av grav. sambon tycker det är roligt för jag brukar alltid gnälla på hans snarkande.

• Mozzy

Så snarkningar är också vanligt? var tvungen att fråga maken och han konstaterade att jag börjat snarka jag med. Tydligen mest på morgonen och det är ju då man vill ha som mest tyst. Gaaah. Hoppas att det slutar när baby kommit så att han får sova några timmar i allafall.

• Helena
    suss85 skrev 2012-06-16 14:33:10 följande:
    Du är inte ensam... Måste vara för att man ligger på sidan.. jag har alltid sovit på mage tidigare. Vaknar och hela kudden är tokblöt... får nog köpa en  ny efter allt dregglande!
    Jag sov på sidan redan innan graviditeten, då utan dreggel. 

Måste nog, även jag, inhandla en ny kudde efter graviditeten=)
  • MamaSniff

Här är en till dreglare...och snarkare! Vaknar som regel i en våt pöl och har senaste veckan även börjat med riktiga toksnarkningar precis som msRestless. Det blir att investera i en ny, fräsch kudde efter bebis tittat ut!

• jojjo78

Läste någonstans att man kan få ökad saliv vid graviditet så de kan ju bero på det oxå.

• Lyckliga jag2
    msRestless skrev 2012-06-15 16:11:10 följande:
    Hahaha, känner igen det där, är själv i vecka 33. Jag brukar även toppa med en grotesk våldssnarkning så att jag väcker både min sambo och mig själv någon gång varannan timme. Jodå, att vara höggravid är ett ljuvligt tillstånd...
    ha ha ha här är en till, både dreglar och snarkar för fullt stackars make och 2 åring Glöm för guds skull inte bort allt pinkade osså mmmm gravid... underbart

• CillaLindberg

Jag har haft samma bekymmer båda mina graviditeter. Har en vecka kvar till förlossning & byter kudde två ggr/natt. Det går över så snart barnet är ute ????

Svar på tråden Dreglar i sömnen