• Trizza

Distanslarm barn som rymmer

Finns det? 

• Svar på tråden Distanslarm barn som rymmer
  • Pickeli

*hämtar popcorn*

eller?

Berätta!

Google it!
  • Trizza

Mkt roligt Mariohn :) 

Hittade att det heter avståndslarm. verkar finnas många olika varianter och prisklasser om ngn annan också är intreeserad :)

• Pickeli
    Trizza skrev 2012-06-15 13:56:51 följande:
    Mkt roligt Mariohn :) 

Hittade att det heter avståndslarm. verkar finnas många olika varianter och prisklasser om ngn annan också är intreeserad :)
    Varför skulle man köpa ett sådant? Så listiga är väl inte barnen?
    Google it!
  • Queenie70

Själv funderade jag på om man inte kunde "chippa" ungen med nåt inbyggt GPS när han blir så gammal att han ska vara ute och leka själv. Och ja, jag är fullständigt allvarlig. Nån borde man ju kunna pröjsa rejält för att få det gjort...

• Mörksuggan

Det finns ju barn som av olika skäl är rymningsbenägna och kan sticka ut till exempel nattetid.

Happines often sneaks in through a door you didn't know you left open...
  • Trizza

Om man är ute i trädgården och kanske vill göra ngt annat än att vrålstirra på barnen heeeela tiden. Har man ett barn som gärna sticker så tar det ju bara några få sekunder. Men detta larm kan man ställa in att larmet larmar när barnet kommit 10 meter från förälders dosa. 
    Jäkligt smart.  

• Trizza

även bra när barnen är stora nog att gå till lekplats själva. Då ställer man inte tex 30 m, och går då barnen ifrån lekplatsen åt fel håll så larmar den. En extra trygghet!

• Mariohn
    Trizza skrev 2012-06-15 14:03:16 följande:
    Om man är ute i trädgården och kanske vill göra ngt annat än att vrålstirra på barnen heeeela tiden. Har man ett barn som gärna sticker så tar det ju bara några få sekunder. Men detta larm kan man ställa in att larmet larmar när barnet kommit 10 meter från förälders dosa. 
    Jäkligt smart.  
    Tycker du? Om mitt barn hade varit på det viset hade jag inte nöjt mig med en larmande dosa. För det första skulle jag aldrig våga lita så mycket på en mackapär att jag lade mitt barns liv i dess händer. Och för det andra är barn som sagt snabba. När barnet väl är 10 meter bort är det snabbt 30 meter bort medan din dosa larmar och du ska springa efter. Mycket otäckt. 
  • Trizza
    Mariohn skrev 2012-06-15 14:06:22 följande:
    Tycker du? Om mitt barn hade varit på det viset hade jag inte nöjt mig med en larmande dosa. För det första skulle jag aldrig våga lita så mycket på en mackapär att jag lade mitt barns liv i dess händer. Och för det andra är barn som sagt snabba. När barnet väl är 10 meter bort är det snabbt 30 meter bort medan din dosa larmar och du ska springa efter. Mycket otäckt. 
    Så du tycker det är bättre att man upptäcker det när ungen är 100meter bort då? Såklart man inte är mindre uppmärksam bara för att man har larmet, det är som en extra säkerhet bara. 
    Men det är väl annat om är den perfekta mamman som du, som aaaaldrig skulle missa att barnet försvann bortåt osv, men för oss andra som ibland tittar bort och vars barn då får för sig att springa in till grannen är det faktiskt en bra sak :) 
  • Pickeli

Jag tycker det känns väldigt krångligt och onödigt. Skulle inte köpa en sådan grej till ett "vanligt" barn. Däremot om barnet är ovanligt rymningsbenäget eller rymmer på natten och kan låsa upp alla dörrar etc själv obemärkt så kanske.

Google it!
  • Svintoo
    Queenie70 skrev 2012-06-15 14:00:02 följande:
    Själv funderade jag på om man inte kunde "chippa" ungen med nåt inbyggt GPS när han blir så gammal att han ska vara ute och leka själv. Och ja, jag är fullständigt allvarlig. Nån borde man ju kunna pröjsa rejält för att få det gjort...
    Jävligt bra att göra på alla om de en dag gör nåt olagligt Det och lämna fingeravtryck.
Svar på tråden Distanslarm barn som rymmer