• Anonym (Anneli)

sexuellt utnyttjad som barn

Jag blev utsatt för sexuella övergrepp i flera år som barn av en person inom familjen och en utanför.

Vill ni fråga mig något?

• Svar på tråden sexuellt utnyttjad som barn
  • Kews

Nej. Älta inte skit sa min Farmor en gång. Mår du bra? Vad har du ätit idag?

• SarahAli
    Kews skrev 2012-06-15 18:33:11 följande:
    Nej. Älta inte skit sa min Farmor en gång. Mår du bra? Vad har du ätit idag?
    Klockrent!  

Nej men seriöst, det är en bra tråd för de som själva blivit utsatt eller har någon i närheten som blivit utsatt. Det är bra att få stöd och råd från någon som varit med om samma sak. 

Jag har sett mycket hemskt i mitt liv före och efter jag kom till Sverige men jag har själv inte blivit utsatt för något annat än diskriminering. 
    Snart är våra barn hemma! Elisa och Sam <3
  • Anonym

jag har gått igenom samma sak och har nog inget att fråga men hoppas att du mår så bra som du kan!

• Anonym (Anneli)

=) Jag mår rätt okej och har ätit en sjukt god gratäng på rotfrukter, grillade grönsaker och qourn vid sidan av.  Skål

Ja vi får se om den blir bra eller inte, hoppas jag kan hjälpa någon med tråden i alla fall (bortsett från mig själv).

• Anonym

Vad för frågor svarar du på? Vad tror du folk kommer att fråga? (förstår inte riktigt vitsen med tråden om jag ska vara ärlig)

• Anonym

Hur ser relationen till familjen ut idag med tanke på att en person inom familjen utsatte dig? Känner familjen till vad som hände, har du fått stöd från dem, har förövarens relationer i och utanför familjen påverkats? Har du kontakt med gärningsmannen? Har du anmält eller tagit till andra åtgärder för att hantera det du varit med om, typ terapi? Påverkas dina vuxna relationer av din historia?

• Kews
    Anonym (Anneli) skrev 2012-06-15 19:08:44 följande:
    =) Jag mår rätt okej och har ätit en sjukt god gratäng på rotfrukter, grillade grönsaker och qourn vid sidan av.  Skål

Ja vi får se om den blir bra eller inte, hoppas jag kan hjälpa någon med tråden i alla fall (bortsett från mig själv).

Prima!

Vad har du tänkt dig ikväll? Softpotatis eller ut och leva luckan? 
  • solskina

Varför är du anonym?

Jag ville även jag hjälp andra och den största hjälpen är att ta bort tabuet. Resa sig upp och säga jag är utnyttjad och jag kan prata om det.

Själv startade jag en lokalförening och hjälper människor varje dag som blivit sexuellt utnyttjade eller är anhöriga.

www.atsu.se  Att Trygga Sexuellt Utnyttjade

(jag har ätit en äggsmörgås på eftermiddagen) 

• Humhum

Vad bra gjort Solskina!
    Jag blev också utnyttjad under flera år som barn och har först på senare år klarat av att berätta och be om hjälp via psykolog för att må bättre. Däremot har jag nog en bit kvar innan jag klarar av att berätta för någon utom familjen.
    En sak jag stör mig rejält på, är när de som blivit utnyttjade som barn är när vi blir beskrivna som förstörda eller förbrukade. Att hela livet är förstört. Så är det inte! Men vi, i alla fall känner jag det så, har en tung ryggsäck att bära!

Svar på tråden sexuellt utnyttjad som barn