• springislovely86

Ska på bröllop, men vad ska man ge i bröllopspresent?? HJÄLP!!

Min syster gifter sig i sommar, jag och hennes bästa kompis ska vara hennes brudtärna.
    Nu till frågan - de har väldigt god ekonomi, jag och min sambo får hälften av vad dem tjänar.
    Därför undrar jag om man kan ge ett fotoalbum med bilder från möhippan som gåva då det kostat mig 600 kr plus eventuellt något presentkort någonstans?

Kom gärna med råd! :)

• Svar på tråden Ska på bröllop, men vad ska man ge i bröllopspresent?? HJÄLP!!
  • Pallas

Har de någon önskelista kan det ju vara bra att kolla igenom den, annars tycker jag att idén med ett album verkar fin. Tror att de flesta inte bryr sig nämnvärt om penningvärdet på presenten, utan ser till tanken och ansträngningen bakom.

• MikaelsFru

Bästa tipset;

Gå in på ett bra välsorterat systembolag och be personalen hjälpa dig hitta ett vin som är bäst efter 1 år , ett som är bäst efter 5 år och ett som är bäst efter 10 år. Så slår du in det i en fin trålåda. Bind om något fint i rätt material på varje flaska som anknyter till detta;

www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2952272.html

Det gjorde min påhittiga man till sina bästa vänner, grym idé tycker jag! 

• FlitigaLis

Jag tycker albumidéen är jätte bra. Fast hur kan det kosta 600 kr? Om du framkallar korten och gör iordning albumet själv tror jag inte det kommer kosta så mycket.

Vin-idéen här ovan är en bra idé om man vet att brudparet gillar vin. Till ett par som oss tex skulle de inte gå hem eftersom vi inte gillar vin. Tycker de mesta smakar ättika.

Man kan pyssla ihop delikatesskorg själv om man är lite hemma i köket, hemmagjorda praliner, hembakta kex, koka maremlad, lägga in fetaost och oliver, göra örtolja osv.

Jag tycker alla presenter som man lägger ner lite tid på är mest värda, det är inte pengarna som är det viktigaste utan tanken.

• Logo

Fråga istället om de önskar sig något. Ett album med bilder från möhippan låter som en rolig present främst till bruden och inte till dem som ett par. Om du ändra tänkt lägga så mycket pengar på en present så kanske en delikatesskorg med goda ostar och sånt?

Eller ett presentkort?

Det är svårt att köpa presenter nu tycker jag, alla har ju redan huset fullt med prylar. 

• Logo

Eller ett årskort på något museum de gillar kanske? (För båda då.)

• vivianne

Är inte digitala fotoramar jättebilliga nuförtiden? Ladda en med bilder från möhippan och ge bort istället för album. Så kan de fylla på men bröllops- och smekmånadsbilder sen.

Man tittar ärligt talat inte så ofta i sitt gamla möhippealbum (även om jag såklart är tacksam för att mina kompisar ordnade ett till mig). Det här kan bli en mer "levande" present.  

• korfu08

Tycker album verkar som en bra ide, fick ett kanonfint album av vår brudtärna, som pluggade vid det tillfället och inte hade världens bästa ekonomi, och hon hade köpt guldhjärtan och guldbokstäver och fixat bredvid kort och riskorn, hjärtan hade hon klistrat och skrivit nåt bra under varje kort och det var en av de bästa bröllopspresenterna för vår dotter 6 år älskar att titta i det och ett underbart minne, det är tanken som räknas ej pengarna.

• Anghammarad

Bor de i hus?

Jag har flera gånger gett ett frukt- eller körsbärsträd. Symboliken är tydlig och uppskattad och trädet står minst lika länge som äktenskapet.

Svar på tråden Ska på bröllop, men vad ska man ge i bröllopspresent?? HJÄLP!!