• Rocktroll

Flytta när man har graviditetspenning?

Visste inte vilken tråd jag skulle lägga denna i, men situationen är som följande. Vi planerar eventuellt en flytt under slutet av året och jag kommer troligtvis gå hem med graviditetspenning från v 32 pga tungt jobb. Kan jag flytta under tiden jag har graviditetspenning eller måste jag vänta tills jag går hem på föräldrapenning och därmed slutar mitt jobb? Ska flytta till annan ort och kommer inte jobba kvar på mitt jobb i vilket fall som helst men om jag flyttar under tiden jag är hemma på gravpenning kanske jag måste säga upp mig och bli arbetssökande istället?

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Flytta när man har graviditetspenning?
  • katalysator

Det finns ju inga regler för hur nära sitt jobb man måste bo, så det borde inte vara några konstigheter Glad Att du flyttar långt bort är ju ditt problem, inte en automatisk grund för uppsägning.

• Rocktroll
    katalysator skrev 2012-06-15 19:24:58 följande:
    Det finns ju inga regler för hur nära sitt jobb man måste bo, så det borde inte vara några konstigheter Glad Att du flyttar långt bort är ju ditt problem, inte en automatisk grund för uppsägning.
    Nä det är ju sant. Tänkte jag inte på Glad skulle ju underlätta lite om man fick flytten gjord innan bebisen vill kika ut.
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Flytta när man har graviditetspenning?