• slapback

Någon som kan rekommendera en bokserie liknande twilight och/eller hungerspelen?

Ja, det är böcker som är så sköna att läsa under sommaren då man får släppa vardagens verklighet och jobbets alla bekymmer. Vill ha något att fly in i och förälska mig i. Och det får helst vara en serie då jag så snabbt läser ut en bok och gillar att följa karaktärerna längre. Kom så gärna med tips!

• Svar på tråden Någon som kan rekommendera en bokserie liknande twilight och/eller hungerspelen?
  • lindaha

Jag har inga tips tyvärr, men undrar över hungerspelen. Jag får bara fram att det är en bok när jag söker, ska de finnas flera alltså?

• Vimsmaja

Sagan om isfolket! Överlägset bra. En serie på 47 böcker. Likt twilight med magi och övernaturligheter i vardagen och mycket kärlek. Där följer du karaktärerna genom några 100 år så det borde väl passa.

• slapback
    lindaha skrev 2012-06-15 20:18:39 följande:
    Jag har inga tips tyvärr, men undrar över hungerspelen. Jag får bara fram att det är en bok när jag söker, ska de finnas flera alltså?

Det finns tre delar av den. Otroligt bra!
  • Altezza

"Frost" och "Feber"av Maggie Stiefvater, tredje boken finns på engelska. De engelska titlarna är Shiver, Linger och Forever.

Nu har jag endast hunnit läsa Feber, men den var jättebra. Bra bok om man gillar Twilight (som jag görCool)

• lindaha
    Vimsmaja skrev 2012-06-15 20:21:00 följande:
    Sagan om isfolket! Överlägset bra. En serie på 47 böcker. Likt twilight med magi och övernaturligheter i vardagen och mycket kärlek. Där följer du karaktärerna genom några 100 år så det borde väl passa.
    Hur ska man kunna veta i vilken följd man ska läsa böckerna?
  • Miew

De är numrerade . Jag älskar dom och har läst dem flera ggr. Även häxmäsraren och ljusets rike

• slapback
    Vimsmaja skrev 2012-06-15 20:21:00 följande:

Tack! Det låter bra.
  • slapback
    Altezza skrev 2012-06-15 20:22:20 följande:
    "Frost" och "Feber"av Maggie Stiefvater, tredje boken finns på engelska. De engelska titlarna är Shiver, Linger och Forever.

Nu har jag endast hunnit läsa Feber, men den var jättebra. Bra bok om man gillar Twilight (som jag görCool)

Åh, de måste jag kolla upp! Tack!
Svar på tråden Någon som kan rekommendera en bokserie liknande twilight och/eller hungerspelen?