• trz

Skaffa egen hemsida - hur då?! Hjälp tack!

Hej! Nu har jag tröttnat på blogg.se det funkar aldrig som det ska. Nu kan jag inte ens logga in från appen! Skulle vilja ha en egen hemsida, med egen domän. Orkar inte hålla på att strula med bloggportalrar hit och dit. Kollade in 123minSida.se som förvisso var rätt billig men där kunde man bara ha ett visst antal bilder osv. Jag vill kunna ha oändligt med text och bilder osv. Jag vill också kunna designa min sida fritt. Hur skaffar man en hemsida utan att ha någon slags portal under sig? Vad kostar det ungefär? Kan man på något sätt föra över alla gamla blogginlägg från blogg.se till den nya sidan? Väldigt tacksam för svar!

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Skaffa egen hemsida - hur då?! Hjälp tack!
  • Hallonpuff

jag hade i ett par år min blogg på www.dinstudio.se   trivdes otroligt bra med den. det kostar lite mer men har väldigt många bra funktioner

har blogg.se nu och det är SKIT visserligen gratis men skit

• Hon o Han

när jag hade hemsida gjorde jag hemsidan i microsoft office front page, ett lätt pogram med många möjligheter.
    sen hade jag ett hostel med one.se där hemsidan låg, då får du ditt namn du vill ha på din hemsida med se, dk, com eller så efter.
    kostade ca 350kr/år, fungerade alltid och har jättebra support. Min familj har kvar hemsida via dem och haft dem nu i många år. 

lycka till     

• trz

Tack för ditt svar! Läste lite på dinstudio och insåg att man var tvungen att ha det i domännamnet och det är jag inte sugen på när jag ändå betalar. Ska kolla upp One.se Vet du om man kan föra över gamla inlägg dit På något vis?

trz.blogg.se Amy 111019 <3
  • trz

Ursäkta frågebomben, men på One, när man ska registrera, så ska man välja hur mycket utrymme man vill ha. Hur mycket behöver man för en blogg? 5 gb, 30, 60?

trz.blogg.se Amy 111019 <3
  • sportpappa

För en blogg behövs inte alls mycket utrymme. Själva bloggen och texten tar max 100 MB. Det som kan ta en del plats är bilder. Om du skulle ha ett konto på 500 MB så skulle du nog klara dig i många år.
    Alltså, 5 GB räcker gott och väl. Det är 5000 MB.

Det har gått inflation i storlekar på konton på webbhotell. Det är svårt att utnyttja allt utrymme man får och det är just därför de kan erbjuda jättekonton och kunderna tror att störst är bäst vilket de då vinner kunder på.

• Hon o Han

tyvärr vet jag inte om man kan föra över men kontakta supporten för dom brukar vara väldigt trevliga och hjälper till så mycket dom kan.

det räcker långt med 5gb, jag hade massvis med bilder på min och hade mycket utrymme kvar ändå.

• LakLak

skulle du nån gång vilja säga upp ditt konto på one.com se då upp så du inte hamnar i samma sitts som mig som tänkte att jag säger upp det när jag får fakturan för nästa år.
    Dom fakturerar via mail en gång om året och missar du mailet så skickar dom ut ett nytt MEN först efter att det är för sent att säga upp abonnemanget å man blir tvungen att slänga ut pengar för ett år till helt i onödan.

• trz

Sambon kom på att han kunde fixa en hemsida till mig gratis via en i hans familj, och det kom han på först en timma efter jag betalat -.-' så nu har jag mailat och hoppas jag får tillbaka mina 448 kronor..

Men tills dess - någon underbar människa som vet varför jag inte kan logga in via blogg.se appen?

• Hon o Han
    LakLak skrev 2012-06-16 19:39:25 följande:
    skulle du nån gång vilja säga upp ditt konto på one.com se då upp så du inte hamnar i samma sitts som mig som tänkte att jag säger upp det när jag får fakturan för nästa år.
    Dom fakturerar via mail en gång om året och missar du mailet så skickar dom ut ett nytt MEN först efter att det är för sent att säga upp abonnemanget å man blir tvungen att slänga ut pengar för ett år till helt i onödan.

vad tråkigt, jag har som sagt inte haft problem med dem och när jag skulle avsluta hade jag redan fått fakturan men pratade med dom och då var det inga problem ..

TS, så bra att du kunde få det genom familjen, tror säkert du får pengarna tillbaka =) lycka till  
  • LakLak
    Hon o Han skrev 2012-06-16 21:35:28 följande:
    vad tråkigt, jag har som sagt inte haft problem med dem och när jag skulle avsluta hade jag redan fått fakturan men pratade med dom och då var det inga problem ..

TS, så bra att du kunde få det genom familjen, tror säkert du får pengarna tillbaka =) lycka till  
    I mitt fall hade fakturan förfallit eftersom jag missat den helt utan kom på det när jag råkade se påminnelsen och då var det redan för sent trots att jag pratade med dom.
    Det är dock ända gången jag haft problem med deras tjänster. Dom lägger alltid planerade störningar nattetid osv.
Svar på tråden Skaffa egen hemsida - hur då?! Hjälp tack!