• Persemona

Liten sandlåda funkar det?

Funderar på att köpa en liten sandlåda till barnen då det är kattbajs i den gemensamma. Vi har bara en liten tomt så en stor är inte att tala om. Barnen älskar sandlådor, men funkar en liten? Tittade på dessa 
    http://www.k-rauta.se/Pages/SolutionProduct.aspx?p=KLAMMER%2025ST&c=G%C3%A5rdsmaterial&category=Krauta41010(Rautakesko%20Sweden%20Catalog)&cat=K-Rauta%20Sweden%20VCatalog&pid=000000000500357978(Rautakesko%20Sweden%20Catalog)
    SANDLÅDA MED LOCK 120X120CM
    http://www.jula.se/sandlada-951138
    Sandlåda

• Svar på tråden Liten sandlåda funkar det?
  • Malawi

Tror vi har en ännu mindre och den uppskattas av vår treåring. Men den är mer som ett komplement till den stora i lekparken. Då kan hon gå ut på vår baksida och gräva och vi kan ha uppsikt över henne samtidigt som man fixar med nåt i närheten.

• daimstrut

Vi har den modellen längst ned. Superbra att locket blir som en bänk som man kan sitta på. Enda nackdelen är att det blir väldigt våt sand om det regnar mycket en period.

• Sorbus

Vi har en som ser ut som den nedre bilden. Inte från Jula, utan från Bauhaus, men jag gissar att det är ungefär samma mått. Den fungerar bra. Jag gillar också att locket är enkelt att fälla upp och blir till sittbänk. Vi har inte upplevt att sanden skulle bli extra våt, snarare tvärtom i och med att locket skyddar mot en del regn, så det beror nog på underlaget under själva sandlådan.

• veh

Det funkar jättebra, mitt barn med kusiner lekte 4 barn i en sådan häromveckan. Då var det kanske inte jättegott om plats, men det funkade ändå

• christerbe

Det fungerar jättebra, jag kollade på båda dessa men tillslut byggde jag en egen till vår son då det blir både billigare och betydligt bättre kvalitet.

Ett tips när du köper sand är att låna ett släp och åka direkt till ett grustag, vi betalade 200kr för en kärra (1,5-2kubik)

• Anne69

Vi har en sån som den från Jula, den funkar jättebra. Nu är våra 4 och 6 år och de har inga problem att vara där tillsammans och också ha med en kompis. Och de kan öppna + stänga locket själva, stor fördel också att locket blir till "bänk" att sitta på.

Kom dock ihåg att ta bort allt gräs under + lägga markduk så att sandlådan inte plötsligt blir ogräsland......  

• Persemona

Tack för alla svar. Låter som om det får bli en sådan. Super med tips om sand och ogräs!!

Svar på tråden Liten sandlåda funkar det?