• Brownie

Förskollärare/Barnskötare - Lön

Jag är förskollärare och ska söka jobb i Malmö. Därför undrar jag vad lönerna ligger på.

Vad tjänar du?

Vad arbetar du som, och i vilken stadsdel? 

Även ni som arbetar i andra kommuner får gärna svara!  Glad

• Svar på tråden Förskollärare/Barnskötare - Lön
  • Liw30

Jag jobbat i Örebro län (inte i örebro kommun utan en mindre kommun) och tjänar 21800:-. Skamligt lite tycker jag! men vi har ju inte fått någon löneökning i år ännu eftersom avtalen inte är klara ännu!

• Liw30

ska stå jobbar, inte jobbat

• KMJ
    Liw30 skrev 2012-06-15 22:19:32 följande:
    Jag jobbat i Örebro län (inte i örebro kommun utan en mindre kommun) och tjänar 21800:-. Skamligt lite tycker jag! men vi har ju inte fått någon löneökning i år ännu eftersom avtalen inte är klara ännu!
    Och du är förskollärare?
    jag är barnskötare och har endast 300kr mindre en dej. Det är skamligt tycker jag med. Att lägga på sig hundratals tusen kronor i studielån känns inte värt 300kr. 
  • Liw30
    KMJ skrev 2012-06-15 22:23:42 följande:
    Och du är förskollärare?
    jag är barnskötare och har endast 300kr mindre en dej. Det är skamligt tycker jag med. Att lägga på sig hundratals tusen kronor i studielån känns inte värt 300kr. 
    Japp. ja visst är det hemskt? betalar 900 på mitt studielån varje månad så blir ju inte så mycket kvar. Och så säger en del att lärare klagar för mycket på lönen?! som att det inte finns skäl för det
  • Brownie
    Kaffegalningen skrev 2012-06-15 22:19:51 följande:
    Är du medlem i Lärarförbundet har de statistik på sin sida
    Ja, det finns statistik där, men den är väldigt ospecificerad. 
  • Brownie
    Liw30 skrev 2012-06-15 22:26:30 följande:
    Japp. ja visst är det hemskt? betalar 900 på mitt studielån varje månad så blir ju inte så mycket kvar. Och så säger en del att lärare klagar för mycket på lönen?! som att det inte finns skäl för det