• Anonym (Orolig)

uppkörning

Hej det är så här att jag har haft uppkörning i Göteborg Mölndal 2 gånger nu och kuggat första gången jag kuggade förstod jag varför jag va så nervös att jag förstörde för mig själv inspektören fick ingripa och massa andra hemska grejer andra uppkörning gick allt perfekt det ända han kuggade mig på backa in i parkering för att det tog längere tid men till sist kom jag innan för P-rutan och han var ändå inte nöjd allt annat gick bra kan man kugga enbart på det för mig läns det som om han kuggade med meningen för allt annat gick hur bra som helst och Mölndal har ju ett rykte att ge ut körkort på andra gången även om det går sämre på andra uppkörningen vilket det inte gjorde i mitt fall ? hur som helst har bokat en ny uppkörning om 10 dagar i Vänersborg har aldrig varit där innan så har inte en blekaste aning om hur det ser ut osv är det någon som kört upp där som kan berätta var det svårt ? Är dom trevliga där ? kan dom se mellan fingrarna på små fel eller är dom väldigt stränga tacksam för svar vill inte åka upp dit och bli kuggad igen det har jag ingen lust med :( ursäkta om jag inte satt punkt osv

• Svar på tråden uppkörning
  • Modgun

Jag körde upp på hisingen, och lyckades på första försöket, med en inspektör som var fruktansvärt nitisk.

• Anonym (Orolig)
    Modgun skrev 2012-06-15 23:32:47 följande:
    Jag körde upp på hisingen, och lyckades på första försöket, med en inspektör som var fruktansvärt nitisk.

Jag vågar inte köra upp i Hisingen e rädd att bli kuggad igen inte kul en tredje gång plus att det är fruktansvärda långa vänte tider den tidigaste va i värnesborg någon som kört upp i värnesborg ? Hur är imspektörerna hur stor e chansen att man lyckas fastän man aldrig varit där ?
  • Mantrasina

Alltså, meningen med uppkörningen är ju att inspektörerna SKA vara nitiska, och jättenoggranna. Självklart får de kugga dig för att du inte lyckades backa in på parkeringen, det handlar ju om att du då inte kunde hantera bilen tillfredsställande.

Däremot är det jättetråkigt att du har kuggat två gånger redan, hoppas att du lyckas bättre nu på den tredje! Att köra upp i en stad man inte kört i tidigare tror jag inte är några som helst problem, var tydlig med det till inspektören bara, så att du, om du får anvisningar att köra till specifik plats måste gå på skyltar och inte vet någonting om staden. Försök bara vara lugn och metodisk på din uppkörning så kommer det att gå finfint för dig!

• Modgun
    Anonym (Orolig) skrev 2012-06-16 10:08:07 följande:
    Jag vågar inte köra upp i Hisingen e rädd att bli kuggad igen inte kul en tredje gång plus att det är fruktansvärda långa vänte tider den tidigaste va i värnesborg någon som kört upp i värnesborg ? Hur är imspektörerna hur stor e chansen att man lyckas fastän man aldrig varit där ?
    Om du blir kuggad så är du antagligen inte redo för körkort än, så är det. 
    Jag hoppas att du får ditt körkort PGA att du kört bra, och inte haft en  dålig inspektör.
  • KaSaM

Det är inte vem du kör upp för som spelar roll, det är hur du kör. Vänersborg är orten där jag körde upp och växte upp i och det enda jag kan råda dig till är att ta lugnt och vara uppmärksam, mycket enkelriktat i vissa delar av innerstan.

• Anonym (Orolig)

Tack för alla svar det är klart att det inte beror på inspektören kan man köra så kan man köra överallt men tyclte bara det va lite fult av inspektören på min andra uppkörning i Mölndal att kugga mig på en sån grej har pratat med många anhöriga till och med dom säger att backa in parkering inte är så roligt och det är ju liksom grunden dom ska kolla tyckte det va lite onödigt att kugga bara för en sak när allt annat va hur bra som helst dom ska ju ändå kolla på helheten men aja så kan det gå nu blir det bara att börja om igen och hopas på att det går Bättre i värnesborg för det finns inga tider i Mölndal igen skulle helst vilja köra upp där igen eftersom jag kan alla vägar där utantill nu det va lite darför jag undrade om inspektörerna och vägarna i värnesborg om någon har mer erfarenhet av uppkörning där dela gärna med er tacksam för alla svar :)

• Modgun

Det är inte alls onödigt. OM du inte kunde det som du kuggades för, så ärdet klart att du inte fick ditt körkort.

Svar på tråden uppkörning