Får jag dricka lavendel-te?
Lavendel sägs ju inte vara bra för gravida. Men nu drack jag te, och såg att det stod att det var ett ört-te med b.la lavendel i!!! *nervös*
Lavendel sägs ju inte vara bra för gravida. Men nu drack jag te, och såg att det stod att det var ett ört-te med b.la lavendel i!!! *nervös*
web.telia.com/~u85547960/Nells_Healthroom_ope...
Här kan du läsa om olika örtteer & vad dom har för verkan & vilka man kan/inte kan dricka under graviditet...
nehe, den länken funkade inte... Ska kolla igen
web.telia.com/~u85547960/Nells_Healthroom_open/index.htm
Ett nytt försök...
ok..
hittar inget om det är bra eller inte...
Nej det gjorde inte jag heller! Förlåt! Jag trodde att det skulle stå men jag kollade inte så noga innan jag svarade...
Sorry!
Hoppas du hittar svar någon annanstans! Googla, du kan ju ha tur!
Man ska inte dricka Lavendel the när man är gravid -var inte orolig för att du gjort det men undvik det i fortsättningen.
Frågade min kompis som är duktig på sånt eftersom jag ofta dricker Lavendel the i vanliga fall.
Var inte orolig!!
Olivia70
Lite OT, men var köper ni lavendelte? Vanlig te-butik? Låter otroligt gott!
/Emma
Men VARFÖR får man inte dricka lavendel-te när man är gravid? Jag ahr druckit det två gånger, men jag tyckte det var så äckligt, så jag håller mig till annat istället.
Men jag undrar bara.
Lavendel te är rogivande och avslappnande -jag har druckit det när jag varit sjukskriven för stress och det har varit perfekt att varva ner med.
Riktigt varför man inte skulle drickla det minns jag inte men det är väl så att det KAN påverka barnet om man dricker mycket.
Men det teét du druckit verkar ju vara en typ som är uppblandad med andra örter och då är det säkert ändå mindre risk att det påverkar och knappast i så små mängder
Den typen jag drack var ren Lavendel -man kokar blommorna och dricker ("avkoket")och det var det jag frågade min kompis om.
Lavendel blommor är ganska svårt att få tag på -verkar bara vara vissa special affärer som har det.
Prova Kamomill te -är perfekt för magen när man är gravid och ska tydligen var bra att dricka under ammning om barnet får kolik!!