Könsherpes
Hej!
Hoppas någon kan ge mig lite information om det här.. Jag har haft könsherpes i ungefär 4 år och får skov ganska ofta.. har ingen medicin mot det, men ska nu på måndag till läkare så jag får något utskrivet som jag kan ta. Jag fick det av min föredetta sambo men vi har nu gjort slut och jag har börjat träffa en ny kille.
Iallafall så berättade jag för honom igår att jag har herpes och jag precis just nu också har några blåsor (sitter på skinkan), fick dom igår. Han blev ju inte jätteförtjust kan jag ju säga.. och jag vet inte riktigt vad han tycker om den här situationen.. känns som att han inte riktigt gillar det (det förstår jag) Iallafall så sov han hos mig i natt och det blev lite smek.. han smekte mig ganska så mycket i underlivet, men han tog aldrig på blåsorna på rumpan.
Det jag undrar över är om det finns någon risk att jag smittat honom med herpes genom att han smekte mig? Vad jag vet så tog han inte på sig själv sen och han tog som sagt aldrig på blåsorna.. och jag har (vad jag vet) inga blåsor i underlivet nu. Kan man smitta bara av "glidet" även om man inte är i närheten av penis? Altså, kan han bli smittad på händerna?
Hatar den här sjukdomen.. mår så dåligt över att kanske smitta någon annan, någon som jag absolut inte vill ska behöva lida som jag har gjort. Samtidigt tycker jag så mycket om honom och jag kan ju inte gå och vara singel resten av livet, eller hoppas på att hitta någon som har herpes redan som jag kan vara med. Känns så jävla jobbigt :( Vet inte ens om han kommer att vilja satsa med mig nu när han vet.. och jag förstår honom ju..
Hur ska jag bete mig för att undvika att smitta min nya kille? Att inte ha samlag vid skov är ju självklart, men kan jag smitta honom ändå? Så jäkla ledsen över den här jävla skiten.. :(